Senior UX Researcher | 32-40u pw

Online marketingbureau ClickValue is op zoek naar een Senior UX Researcher voor de Conversie Optimalisatie afdeling. Ben jij creatief, analytisch en als geen ander in staat bezoekersgedrag te verklaren?  En wil je als online professional deel uitmaken van een divers team om de website van onze klanten te verbeteren? Dit is je kans.

Wat ga je doen als Senior UX Researcher?

Als Senior UX Researcher verbeter je samen met het conversie optimalisatie team de websites van onze klanten. Je focust je op de kwalitatieve analyses, waar de nadruk ligt op het identificeren van problemen en het vinden van kansen. Dit doe je door bezoekersgedrag te achterhalen, te doorgronden en vervolgens te verklaren. Met de inzichten die jij achterhaalt en de hypotheses die je stelt, gaan je collega’s aan de slag. Zo werk je samen met een conversie specialist, developers en een UX-designer. Als Senior UX Researcher sta je dus aan de basis van de zoektocht naar verbetering.

Je werkt voor verschillende klanten, groot en klein. Van Adidas tot Calvin Klein en van Internetbikes tot Heineken. Voor al onze klanten beantwoord jij die ene vraag: wat is hier mis? Als Senior UX Researcher zoek jij het uit.

Jouw belangrijkste taken zijn:

  • Het vinden van kansen en problemen op de website
  • Het achterhalen van bezoekersgedrag om dit vervolgens te verklaren
  • Het organiseren, modeleren en analyseren van usability onderzoeken
  • Het analyseren van heatmaps en NPS-data
  • Het bedenken/opzetten/analyseren van (exit) surveys
  • De doorontwikkeling van de UX-discipline binnen ClickValue
  • Het ontwikkelen van nieuwe standaardprocedures

Wie zoeken we?

Creatief en analytisch, dat zijn twee eigenschappen die we in onze nieuwe Senior UX Researcher zoeken. Je bent creatief in de zoektocht naar problemen en durft nieuwe ideeën op tafel te gooien. Als je idee faalt, faal jij niet – die instelling is belangrijk wil je onze klanten en de UX-discipline bij ClickValue helpen groeien. Je hebt visie en durf, maar weet ook dankzij jouw analytische blik te focussen op het presenteren van bruikbare inzichten en aanbevelingen. Je kijkt op gedetailleerd niveau naar bezoekersgedrag, maar weet daar wel een rode draad in te herkennen. Dat bezoekersgedrag analyseer je vanuit jouw achtergrond in (gedrags)psychologie en op basis van jouw eerdere werkervaring.

Jij herkent jezelf in de volgende dingen:

  • Je bent creatief en hebt durf.
  • Je kunt goed de rode draad ontdekken in een poel van details.
  • Je bent procesvaardig. Het bijhouden van taken en deadlines gaat je gemakkelijk af en je communiceert hier goed over.
  • Je bent zelfstandig. Je bent verantwoordelijk voor de voor jouw gestelde doelstellingen en dat vind je prettig.
  • Je bent bekend met testing tools zoals Optimizely, VWO, ABTasty, etc..
  • Je bent bekend met analytics tools zoals bijvoorbeeld Google Analytics en / of Adobe Analytics.
  • Je kent je weg in Hotjar, Typeform, UserTesting en Usabilla.
  • Je hebt affiniteit met (service) design.
  • Je hebt bij voorkeur minstens 4 jaar werkervaring sinds je bent afgestudeerd, waarvan het overgrote deel in de online marketing en/of CRO.
  • Je hebt een diploma in een sociaalwetenschappelijke discipline.
  • Je bent 32 tot 40 uur per week beschikbaar.

Wat bieden we?

ClickValue is een sterk groeiend online marketing bureau met jaar op jaar een topnotering in de Emerce 100. Een bureau met leuke mensen, een bureau met ambitie en een bureau met veel oog voor ontspanning na inspanning. Maar er is meer dan dat.

  • Een marktconform salaris, uiteraard.
  • Uitstekende primaire arbeidsvoorwaarden:
    zoals een NS Business Card, riante bonusregeling, ruim opleidingsbudget, pensioenbijdrage, en een telefoon van de zaak.
  • Een modern en fris kantoor op een goed bereikbare locatie in Amsterdam:
    Diverse uitvalswegen, gratis parkeergelegenheid en metrostation nabij.
  • Een uitdagende en inhoudelijke functie zoals hierboven aangegeven.
  • Oog voor ontspanning:
    Verjaardagen, successen en jubilea worden goed gevierd. Daarnaast organiseren we ieder jaar een wintersport en gaan we als bedrijfsuitje naar een stad in het buitenland.
  • Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en goede doorgroeimogelijkheden.
  • 32-40 uur leuk werk, flexibel in te delen.
  • Elke dag een uitgebreide verse lunch, een kast vol versnaperingen en heerlijke koffie.

Over ClickValue

ClickValue is een fullservice online marketing bureau. We werken hard, maar onderlinge betrokkenheid, een persoonlijke benadering en collegialiteit staan centraal. Onze gezamenlijke lunch aan de grote eettafel is dan ook het moment voor ontspanning. Die combinatie van hard werken en plezier zorgt voor een laag verloop en een hoge medewerkers tevredenheid.

ClickValue wil de online marketing afdeling zijn van onze opdrachtgever. Vanuit een basis in digital analytics verzorgen we strategisch advies, website bouwbegeleiding, bezoekers-acquisitie, conversie-optimalisatie en klantwaardemaximalisatie. Zo onderhouden we duurzame relaties en bieden we opdrachtgevers alles wat je van een optimaal functionerende online marketing afdeling kan verwachten.

Begin 2017 is ClickValue samengegaan met digital marketing bureau Netprofiler waardoor een groep van 70 digital marketing specialisten is gevormd onder de naam LevelUp Group. Geen jonge honden, geen oude zakken maar het beste van beide werelden. Hoogopgeleide medewerkers en een management dat zijn sporen heeft verdiend bij gerenommeerde organisaties. Met onze expertise, ambitie en frisse energie maken wij iedere dag het verschil voor tientallen opdrachtgevers. Van de grote corporates tot ambitieuze MKB’ers en van pure online spelers tot non-profit instellingen.

 

Geïnteresseerd?
Stuur je cv en een motivatie naar onderstaand e-mailadres. Uiteraard kun je ook altijd mailen of bellen voor meer informatie.

Contactpersoon
Taina Bagmeijer
recruitment@levelupgroup.nl
020 675 1621

David Beentjes

“Geen jonge honden, geen oude zakken maar het beste van beide werelden. Hoogopgeleide medewerkers en een management dat zijn sporen heeft verdiend.”