Conversie Optimalisatie Consultant | 32-40u pw

Wil jij graag werken als Conversie Optimalisatie (CRO) Consultant op uitdagende e-commerce accounts? Loop jij meer dan warm voor A/B-testen en personalisatie experimenten? Wegens sterke groei is ClickValue op zoek naar een nieuwe medewerker die ervaring heeft met CRO of wil overstappen naar een functie op het gebied van CRO.

Je wordt onderdeel van een groter CRO team (+/- 15 FTE) dat dagelijks werkt voor klanten als Adidas, Calvin Klein, Tommy Hilfiger en Heineken. Ben jij nauwkeurig, analytisch en snel van begrip? Wil je deel uitmaken van een team met gedreven professionals dat werkt vanuit een goed bereikbaar kantoor in Amsterdam? Lees dan verder!

Wat ga je doen?

Als Conversie Optimalisatie Consultant werk je nauw samen met klanten die wij ondersteunen in hun CRO programma. Dat doen we vanuit ons kantoor in Amsterdam, maar we komen ook regelmatig een dag bij de klant over de vloer.

Je zorgt dat de pijplijn met verbeterideeën  voor de website van de klant gevuld blijft. Dat doe je bijvoorbeeld door een usability onderzoek uit te laten voeren, zelf een expert review van de website te doen of samen met een analist naar de webstatistieken te kijken. Zo identificeer je knelpunten die je vervolgens vertaalt naar ideeën voor experimenten. Je schrijft een experimentplan, presenteert deze aan de klant en zorgt dat een programmeur de test bouwt. Ondertussen houd je de klant en betrokken collega’s pro-actief op de hoogte van de vorderingen.

Wanneer de A/B-test eenmaal live staat, houd jij een oogje in het zeil en bekijk je regelmatig de resultaten. Niet alleen omdat dat nou eenmaal van je verwacht wordt, maar ook omdat het je mateloos interesseert. Want wat zorgt er nou precies voor dat bezoekers beter converteren op de ene pagina dan op de andere? Van dat vraagstuk word jij enthousiast. Zodra de test is afgelopen ben je in staat de data te analyseren en concrete vervolgstappen en aanbevelingen aan de klant te presenteren.

Wie zoeken we?

Een CRO Consultant die onze klanten zelfstandig en in teamverband ondersteunt bij de verbetering van hun website. Een nieuwsgierig persoon die op universitair niveau is afgestudeerd. Waarop je bent afgestudeerd is minder belangrijk, wel heb je interesse en aantoonbare affiniteit met internet, marketing en klant-interactie. Je hebt een gezonde zelfkritische houding en een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Je doet serieus je werk en je gaat voor een topresultaat.

Je voldoet inhoudelijk aan het volgende profiel:

  • Nauwkeurig, kwantitatief sterk en resultaat gedreven.
  • Het bijhouden van taken en deadlines gaat je gemakkelijk af en je communiceert hier goed over.
  • Je bent verantwoordelijk voor de voor jouw gestelde doelstellingen en dat vind je prettig.
  • Bekend met Search Engine Marketing en/of andere online marketing activiteiten.
  • Ervaring met data-analyse.
  • Bij voorkeur 2 jaar werkervaring sinds je bent afgestudeerd, bij voorkeur in online marketing en/of CRO.
  • WO diploma in een technische, sociaalwetenschappelijke of bedrijfseconomische discipline.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.
  • Je bent 32 tot 40 uur per week beschikbaar.

Wat vinden we nog belangrijker?

Ervaringen, vaardigheden en diploma’s zijn belangrijk, maar bij ClickValue kijken we naar meer dan dat. Wij vinden het belangrijk dat je een verschil wilt maken en dat het resultaat zonder jouw inbreng minder goed was geweest. Je bent nieuwsgierig, vraagt door en onderzoekt totdat je weet hoe alles met elkaar samenhangt. Klantbelang staat altijd voorop. Is het voor de klant beter om met het traject te stoppen? Dan ben jij de eerste die dat aangeeft. Dat is de eerlijkheid die wij in al onze collega’s zoeken. Je belooft wat je kunt waarmaken en je doet wat je belooft. Zo simpel is het. En lukt het niet? Dat hoort erbij. Dankzij jouw creativiteit vind je een andere weg of je vraagt je collega’s om hulp. Een ding staat altijd voorop: je wil nieuwe kennis en ervaring opdoen. Want jij bent nooit uitgeleerd.

Wat bieden we?

ClickValue is een sterk groeiend conversie optimalisatie bureau met jaar op jaar een topnotering in de Emerce 100. Een bureau met leuke mensen, een bureau met ambitie en een bureau met veel oog voor ontspanning na inspanning. Maar er is meer dan dat.

  • Een marktconform salaris, uiteraard.
  • Uitstekende primaire arbeidsvoorwaarden:
    zoals een NS Business Card, riante bonusregeling, ruim opleidingsbudget, pensioenbijdrage, en een telefoon van de zaak.
  • Een modern en fris kantoor op een goed bereikbare locatie in Amsterdam:
    Diverse uitvalswegen, gratis parkeergelegenheid en metrostation nabij.
  • Een uitdagende en inhoudelijke functie zoals hierboven aangegeven.
  • Oog voor ontspanning:
    Verjaardagen, successen en jubilea worden goed gevierd. Daarnaast organiseren we ieder jaar een wintersport en gaan we als bedrijfsuitje naar een stad in het buitenland.
  • Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en goede doorgroeimogelijkheden.
  • 32-40 uur leuk werk, flexibel in te delen.
  • Elke dag een uitgebreide verse lunch, een kast vol versnaperingen en heerlijke koffie.

Over ClickValue

Binnen ClickValue zetten we ons iedere dag in om de conversie van onze klanten te optimaliseren. We laten geen middel onbenut. We doen grondig vooronderzoek, verzamelen kwalitatieve en kwantitatieve data, formuleren hypothesen en testen deze vervolgens met A/B of multivariate testen. Dankzij deze gedegen aanpak realiseren we de grootste impact.

Begin 2017 is ClickValue samengegaan met digital marketing bureau Netprofiler waardoor een groep van 70 digital marketing specialisten is gevormd onder de naam LevelUp Group. We werken hard, maar onderlinge betrokkenheid, een persoonlijke benadering en collegialiteit staan centraal. Vanuit een kantoor vlakbij metrostation Overamstel bedienen we tientallen opdrachtgevers die variëren van corporaties tot ambitieuze MKB en online pure players. Klanten zijn onder andere Adidas, Tommy Hilfiger, Harman Kardon, New York Pizza, Binck Bank, Lamp en Licht, The Body Shop, Kamera-Express, SNS Bank, Sanoma en de Persgroep.

Geïnteresseerd?
Stuur je cv en een motivatie naar onderstaand e-mailadres. Uiteraard kun je ook altijd mailen of bellen voor meer informatie.

Contactpersoon
Taina Bagmeijer
recruitment@levelupgroup.nl
020 675 1621

David Beentjes

“Geen jonge honden, geen oude zakken maar het beste van beide werelden. Hoogopgeleide medewerkers en een management dat zijn sporen heeft verdiend.”