Iedere dag werkt een team van specialisten keihard aan jouw online groei. We hebben nauw contact met onze klanten, maar zitten toch vaak op afstand. Daarom stellen wij graag onze online experts voor. Vandaag: online marketing consultant Steve Klare.

Als de wekker gaat, is het half vijf ’s nachts. In Australië stapt Steve Klare zijn bed uit, kleedt zich aan en stapt de donkerte in. De komende tien uur staat hij ergens met een veiligheidsbril op zijn hoofd en gereedschap in zijn handen. Maanden achtereen werkt hij tien uur per dag, zes dagen per week. Een schoolgebouw breekt hij van boven tot onder af als sloopwerker, andere dagen werkt hij in een bar om geld te verdienen voor de grote reis die hij op dat moment aan het maken is.

Tijdens die reis van bijna anderhalf jaar doet hij ontelbaar veel landen aan. Na een lange periode in Australië is hij een maand in Indonesië, gaat hij door naar Maleisië, Borneo, Thailand, Laos en Cambodja. Het is nog niet genoeg. Hij vliegt naar India en Nepal, en eindigt uiteindelijk – vanwege de liefde –in Zuid-Amerika.

Steve Klare is online marketingconsultant bij ClickValueMeer ‘nee’ zeggen

Het is een reis die gemaakt moest worden, aldus Steve. Na zijn opleiding Economics Media & Entertainment Management werkt Steve (1985) vijf jaar bij SBS als marketinganalist. “Een groot en log bedrijf”, zegt Steve die met opgetogen hoofd dat pand uitliep en op het vliegtuig stapte.

“Ik wil op een plek werken waar ik zelf aan de knoppen zit, zie wat er gebeurt, en vervolgens met die kennis de knoppen verstellen.”

Bij terugkomst na een lange reis wacht doorgaans die ene klassieke vraag: in welk opzicht ben je veranderd? Steve – nu als online marketing consultant bij ClickValue aan de slag – lacht en knikt instemmend. Hij denkt even na en zegt dan weloverwogen: “Ik durf meer ‘nee’ te zeggen, en kies vaker voor wat ik zelf wil”.

Van piloot naar online marketeer

Wat is het dan dat deze ontspannen ogende maar ambitieuze man wil? Vroeger wilde hij piloot worden bij KLM, maar de periode van aanmelding tot selectie is zo lang dat die droom langzaam op de achtergrond raakte. Hij studeerde, kwam bij SBS terecht en wist daarna één ding zeker. “Ik wil op een plek werken waar ik zelf aan de knoppen zit, zie wat er gebeurt, en vervolgens met die kennis de knoppen verstellen.”

Het is ClickValue geworden, een online marketingbureau waar je als geen ander zelf aan de knoppen draait. “Televisie is vaak niet tastbaar, nu ik me richt op online marketing en conversie heb ik gelukkig te maken met data en feiten. Je ziet bij online marketing direct wat je terugkrijgt uit je investering.” Het is niet verwonderlijk dat Steve zich binnen ClickValue vooral zal richten op Emailmarketing en Search Engine Advertising.

Hij glundert zelfs een beetje als hij erover praat. “Als ik voor een klant een project doe, probeer ik het vaak om te draaien in m’n hoofd. Hoe ben ik zelf te overtuigen? Als je de juiste boodschap weet te ontwerpen en zorgt dat deze aan de juiste mensen, op het juiste moment en via het juiste platform getoond wordt, dan is dat voor de consument verleidelijk. En wij zien direct de clicks, dat is heerlijk.”

Help, Robert ten Brink op de stoep

Even zag het ernaar uit dat Steve niet lang in Nederland zou blijven. Op reis ontmoette hij een meisje uit Argentinië en in een klap was hij verliefd. Terwijl hij in India zat, en zij alweer thuis, dacht hij maar aan een ding en maakte Skype overuren. Hij ging eerder naar huis dan gepland en boekte een ticket naar Buenos Aires. ‘Ik wil weten of zij mijn toekomstige vrouw is’, dacht hij.

“Skype maakte overuren. Ik wilde weten of zij mijn toekomstige vrouw zou worden.”

Na drie maanden samenwonen terwijl ze elkaars taal gebrekkig spreken, was het duidelijk. “Mijn moeder en zusje waren bang dat ze Robert ten Brink zouden moeten bellen, maar dat is niet nodig”, zegt Steve. Na maanden zonder elkaar zagen ze elkaar vorige week in Parijs. De komende weken is ze in Nederland, en als alles lukt met de papieren, verruilt ze binnenkort Argentinië definitief voor Nederland. “Het wordt heel spannend, én heel leuk. Verandering is goed, ook dat heb ik geleerd op reis.”

Meer weten over ClickValue, onze consultants of online diensten? Kom koffie drinken!

Wij weten hoe we jouw conversie omhoog krijgen, hoe we de omzet dankzij onze geïntegreerde marketingaanpak kunnen laten stijgen en hoe we jouw business online kunnen laten groeien. Bel ons vooral, we praten graag met je verder.

Meer weten?

ClickValue is al meer dan tien jaar de online marketingafdeling van zijn klanten. Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of wilt u meer weten naar aanleiding van een van onze blogs?

Laat vrijblijvend je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je niet langer wachten? Ons bellen kan natuurlijk ook. Wij zijn bereikbaar op 020 - 675 16 21.

Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld is constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.