Van bezoekers kopers maken. Daar zetten we ons bij ClickValue elke dag voor in. Daarom is het waardevol te achterhalen waarom sommige bezoekers afhaken en uw website verlaten zonder iets gekocht te hebben. Is het de prijs, het aanbod, het gevoel bij het bedrijf of speelt er iets anders? Vraag het met een exit survey en leer zo de behoeften van uw (potentiële) klanten kennen!

What the f*@# is een exit survey?

Maar wat is een exit survey precies? Een exit survey is een online tool die kan worden ingezet om op laagdrempelige wijze kwalitatieve feedback van de bezoeker te ontvangen zodra deze de website dreigt te verlaten. Dreigt een bezoeker de website te verlaten, dan verschijnt een pop-up in beeld met daarin een vraag.

We hebben deze methode van feedbackverzameling onder andere ingezet bij onze klant Vakantiemakelaar.

Vakantiemakelaar exit survey

Het inzetten van een exit survey biedt een groot aantal voordelen. Zo ontvang je op het meest kritische moment waardevolle feedback. Iedere website-eigenaar wil tenslotte weten waarom meer dan 90 procent van de bezoekers de website verlaat. Hoe had ik die mensen toch kunnen overtuigen voor mijn diensten of producten te kiezen? Het antwoord ligt dichterbij dan je wellicht denkt. Vraag het uw klanten gewoon – het is zo zonde om al die informatie te laten liggen. Met alle verzamelde resultaten kunnen we vervolgens heel gericht experimenteren. Zo verhogen we de conversie én uw omzet.

Daarnaast is deze dienst snel operationeel. De survey kan binnen één dag worden ontwikkeld, getest en geplaatst. Door het gebruik van bestaande software in combinatie met door onszelf gebouwde scripts zijn de mogelijkheden qua vormgeving en rapportage optimaal. Zo krijgt u voor een relatief kleine investering de ongezouten mening van niet-converterende bezoekers.

Ongezouten meningen (een heleboel)

Die ongezouten mening krijgen we zeker binnen, bij alle klanten waar de dit voor inzetten. Bijvoorbeeld over telefonische bereikbaarheid, de verzendkosten of de prijs. Nuttig, net als een specifieke productwens of sommige filosofische overpeinzingen (‘a deep cynicism has taken hold of me today in marxian terms…’). Een reactie die we vaak zien? Overleggen met de vrouw des huizes voordat er iets gekocht wordt. Of – zoals één van de respondenten het verwoordt – ‘mijn vrouw heeft een zeer moeilijke smaak’. Dat kan natuurlijk ook.

reacties exit survey

Niet iedereen vindt de exit survey overigens prettig. Sommige bezoekers ervaren de pop-up als vervelend en willen geen verklaring geven voor hun surfgedrag. Het kan helpen een positieve incentive toe te voegen aan de exit survey. Zoals ook het voorbeeld van Vakantiemakelaar laat zien, kun je tegoedbonnen verloten onder de deelnemers. De kwaliteit van het antwoord is daarbij een winfactor en dat kan de waarde van de feedback aanzienlijk verhogen.

Analyse en aanbevelingen

Als er genoeg feedback is verzameld, ronden we de survey af. We draaien een analyse, stellen een rapport op met opvallende punten en formuleren concrete aanbevelingen op basis van de surveyresultaten. Zo leert u de behoeften van uw klanten nog beter kennen en verhoogt u uw conversie. Meer omzet en duurzame online groei met een kleine investering. ClickValue helpt u graag op weg.

Meer weten?

ClickValue is al meer dan tien jaar de online marketingafdeling van zijn klanten. Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of wilt u meer weten naar aanleiding van een van onze blogs?

Laat vrijblijvend je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je niet langer wachten? Ons bellen kan natuurlijk ook. Wij zijn bereikbaar op 020 - 675 16 21.

Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld is constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.