Selecteer een pagina

Nog altijd zijn er veel vragen en zorgen over het nieuwe cpc-model dat Beslist twee maanden geleden invoerde. Webwinkels betalen nu alleen nog maar de ‘outclick’ van de consument naar de webshop, en niet meer voor de click binnen Beslist die de bezoeker meer informatie over het product geeft. Die ene ‘outclick’ is alleen voor sommige klanten wel een stuk duurder geworden. Vijf vragen én antwoorden over dit nieuwe model.

Wat is het nieuwe cpc-model van Beslist en heb ik daar last van?

Voorheen betaalden bij Beslist aangesloten webshops twee keer: eerst voor de click naar het product (pop-up) en daarna voor de click op de advertentie die naar uw externe website leidt. Vanaf 1 juni betalen webshops nog maar voor één click: de ‘outclick’.

Veel webshops zijn geschrokken van dit nieuwe model. Na de invoering bleek voor sommige klanten de outclick veel duurder. Ook de bezoekersaantallen leken hard te dalen. Voorheen rekende Beslist de eerste click (binnen Beslist) ook als extern verkeer naar uw website, ook al werd met deze click uw website nog niet bereikt. Dat is nu anders. Beslist rekent nu alleen nog de clicks die daadwerkelijk naar uw website gaan, de zogenoemde outclicks, als verkeer. Hierdoor lijkt het in Google Analytics alsof het verkeer vanuit Beslist flink is gedaald, maar in feite geeft het nu een eerlijker beeld.

Ook moet er goed gelet worden op inactieve feeds. Al deze inactieve feeds die webshops bij Beslist hadden, zijn op 1 juni namelijk automatisch weer geactiveerd. Die campagnes moeten dus handmatig worden uitgeschakeld om ongewenste kosten te vermijden. Al dit soort zaken houden wij voor onze klanten natuurlijk continu in de gaten.

Is de outclick echt voor iedereen zo veel duurder geworden?

Dat is zo niet te zeggen. In principe zegt Beslist dat de kosten gelijk zijn gebleven. Nu alleen niet meer verdeeld over twee clicks, maar verwerkt in de prijs van één. Eerste clickprijs + tweede clickprijs = prijs nieuwe outclick. Toch is dat niet helemaal waar.

Bij bepaalde categorieën hebben ze de kosten van de outclick wel degelijk een stuk hoger ingesteld dan daarvoor. Webshops in de categorieën kleding en speelgoed worden bijvoorbeeld geconfronteerd met hogere cpc’s. In sommige categorieën is de cpc echter lager dan daarvoor. In de meeste gevallen is de prijs inderdaad gelijk gebleven.

Kun je nog gratis adverteren op Beslist?

Gratis adverteren kan haast niet meer. Met een startersaccount krijg je wat speelruimte, maar na 1250 clicks houdt het gratis adverteren op. Dat betekent dat bijna iedereen gaat betalen voor zichtbaarheid op Beslist.nl. Niet zo gek, het is tenslotte een veelgebruikt kanaal en geeft u de kans veel bezoekers naar uw webshop te trekken.

Gaat Beslist niet binnenkort over op een ander verdienmodel?

Momenteel heeft Beslist eigenlijk twee type verdienmodellen: de hierboven omschreven cost per click (cpc) en cost per sale (cps). Die laatstgenoemde, waarbij een commissie of percentage over de sale betaald wordt aan Beslist, gaat straks over in het zogenoemde ‘winkelwagenaccount’.

Dat betekent dat de transactie gaat plaatsvinden binnen de website van Beslist. Zoeken, vinden en kopen: alles binnen hetzelfde kanaal. Vanwege de introductie van dit nieuwe model worden nieuwe klanten niet meer geactiveerd voor het cps-model. Eind dit jaar wordt de winkelwagen ingevoerd.

Wat doen wij bij ClickValue voor u?

Bij ClickValue zitten we er bovenop en houden we alle ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. We vergelijken natuurlijk de oude en nieuwe clickprijzen en passen continu de biedingen aan om zoveel mogelijk verkeer te trekken tegen een voor u zo goed mogelijke prijs. De rendabiliteit van uw campagne is altijd ons belangrijkste uitgangspunt.

U hoeft ons hier ook niet om te vragen, dit hoort uiteraard bij ons normale beheer. Resultaatgericht en met een perfecte uitvoering: zo heeft u er met ClickValue als partner geen omkijken naar.

Meer weten over CPC (Cost-per-click)

Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Wil je weten hoe we CPC voor jou op een effectieve manier in kunnen zetten? Of ben je geïnteresseerd in ROI van CPC?

Meer weten?

ClickValue is al meer dan tien jaar de online marketingafdeling van zijn klanten. Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of wilt u meer weten naar aanleiding van een van onze blogs?

Laat vrijblijvend uw gegevens bij ons achter en we nemen zo snel mogelijk contact met u op. Ons bellen kan natuurlijk ook. Wij zijn bereikbaar op 020 - 675 16 21.

Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld in constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.