Verbeter de conversie met usability onderzoek

Wil jij de user experience en conversiegerichtheid van je website verbeteren? Een usability-onderzoek geeft inzicht in hoe jouw doelgroep zich over (een deel van) je mobiele website of app beweegt, waar de onduidelijkheden zitten en wat de wensen en behoeften zijn. Bij een usability-onderzoek vragen we in individuele sessies aan je (potentiële) bezoekers om je website te evalueren.

WAT WIJ BIEDEN MET USABILITY ONDERZOEK

 

  • Inzicht in het gedrag van je (potentiële) doelgroep

Tijdens een usability-onderzoek leggen wij de handelingen van de respondenten op het beeldscherm en de verbale en non-verbale uitingen vast. Daarnaast volgen we door middel van speciale apparatuur de oogbewegingen (eyetracking) op het scherm. Met behulp van de geavanceerde Tobii-software krijgen wij zo inzicht in het gedrag van jouw bezoeker.

Je kunt eye tracking onderzoek inzetten wanneer je inzicht zoekt in de zichtbaarheid en dominantie van de verschillende elementen op een webpagina. We willen erachter komen hoe jouw bezoeker de pagina ‘leest’. Eye tracking onderzoek is interessant voor online pagina’s, zoals landingspagina’s, campagnes en mailings. Wij beschikken over een eigen lab waar we verschillende type onderzoeken uit voeren. Na afloop ontvang je altijd een overzichtelijke rapportage van het eye tracking onderzoek. Deze rapportage geeft inzicht in welke elementen (on)voldoende opvallen, wat het kijkgedrag is van de gebruiker en wat de gebruiker wel en niet leest.

 

  • Multi-device mogelijk

Afhankelijk van jouw wensen en behoeften combineren we in een usability onderzoek meerdere devices: desktop/laptop, tablet en smartphone. De customer journey van je bezoeker beweegt zich vaak ook tussen deze devices.

  • Locatie-onafhankelijk

Wil je graag een usability onderzoek uitvoeren, maar is je doelgroep locatie gebonden, nationaal en/of internationaal verspreid, niet mobiel of drukbezet? Remote usability onderzoek biedt uitkomst. Wij voeren het usability-onderzoek bij ons op kantoor in Amsterdam, op locatie, of op afstand (remote) uit. Dit kan ook op kleinere schaal, passend binnen agile testing. Zo heb je de mogelijkheid op meerdere momenten kleinschalige onderzoeken uit te voeren. Deelnemers zijn 20 tot 30 minuten bezig met het onderzoek, waarbij ze vragen en opdrachten voorgelegd krijgen.

  • Live meekijken

We raden je altijd aan om mee te kijken. Iedereen is welkom: van webbouwer en ontwerper tot klantenservice. In onze speciale meekijkruimte kijk je op een groot scherm live mee. Je ziet wat de respondent doet, hoort wat hij zegt en ziet waar hij kijkt. Dit leidt tot interessante discussies en voortschrijdend inzicht tijdens het onderzoek. Wie bieden je de mogelijkheid gebruik te maken van ons whiteboard waarop je direct aan de slag kunt met (nieuwe) schetsen. Aan het einde van de onderzoeksdag krijg je van ons een mondelinge debriefing met de belangrijkste aandachtspunten.

  • Uitnodigen van de juiste (potentiële) doelgroep

Wij dragen zorg voor de werving en vergoeding van de deelnemers aan het onderzoek. Hiervoor werken wij samen met de beste panelbureaus van Nederland. Een werving vindt plaats op basis van doelgroepcriteria of aan de hand van aangeleverde klantenlijsten.

Ook een gebruiksvriendelijke en conversiegerichte website die aansluit bij de wensen en behoeften van je (potentiële) doelgroep? We helpen graag met een vrijblijvende analyse om nieuwe online groeikansen te ontdekken! Laat uw e-mailadres achter en we nemen snel contact op!

Timo Stegeman

“Leer van uw klanten en verhoog met conversie optimalisatie blijvend uw rendement.”