Usability onderzoek

Leer je bezoekers kennen, ze zijn goud waard!

 

 

Verbeter de conversie met usability onderzoek

Wil jij de user experience en conversiegerichtheid van je website verbeteren? Een usability-onderzoek geeft inzicht in hoe jouw doelgroep zich over (een deel van) je mobiele website of app beweegt, waar de onduidelijkheden zitten en wat de wensen en behoeften zijn. Bij een usability-onderzoek vragen we in individuele sessies aan je (potentiële) bezoekers om je website te evalueren.

  • Eye-tracking

Eye tracking levert waardevolle informatie op over het gedrag van jouw bezoeker op je website. Wij maken bij ons usability onderzoek standaard gebruik van een eye tracking onderzoek op desktop. Met behulp van de geavanceerde Tobii-software krijgen wij inzicht in het gedrag van jouw bezoeker.

 

  • Remote / inhouse usability research

Wil je graag een usability onderzoek uitvoeren, maar is je doelgroep locatie gebonden, nationaal en/of internationaal verspreid, niet mobiel of drukbezet? Remote usability onderzoek biedt uitkomst omdat respondenten het onderzoek in hun eigen (thuis)omgeving uitvoeren. Liever een onderzoek bij ons op kantoor of inhouse? Dat kan natuurlijk ook!

 

  • Agile testing

Agile testen biedt uitkomst bij het op meerdere momenten (kleinschalig) testen en wordt vaak gebruikt bij het ontwikkelen van nieuwe onderdelen van een mobiele website of app. In de backlog zie je direct hoe het agile testing proces verloopt, zodat het onderzoek altijd transparant en open is.

Usability onderzoek samen met ClickValue. Dit is wat je krijgt:

1. Je krijgt waardevolle inzichten in het gedrag van je (potentiële) doelgroep

Tijdens een usability-onderzoek leggen wij de handelingen van de respondenten op het beeldscherm en de verbale en non-verbale uitingen vast. Daarnaast volgen we door middel van speciale apparatuur de oogbewegingen (eyetracking) op het scherm. Met behulp van de geavanceerde Tobii-software krijgen wij zo inzicht in het gedrag van jouw bezoeker.

Je kunt eye tracking onderzoek inzetten wanneer je inzicht zoekt in de zichtbaarheid en dominantie van de verschillende elementen op een webpagina. We willen erachter komen hoe jouw bezoeker de pagina ‘leest’. Eye tracking onderzoek is interessant voor online pagina’s, zoals landingspagina’s, campagnes en mailings. Wij beschikken over een eigen lab waar we verschillende type onderzoeken uit voeren. Na afloop ontvang je altijd een overzichtelijke rapportage van het eye tracking onderzoek. Deze rapportage geeft inzicht in welke elementen (on)voldoende opvallen, wat het kijkgedrag is van de gebruiker en wat de gebruiker wel en niet leest.

2. Geen stap in de klantjourney slaan we over

Afhankelijk van jouw wensen en behoeften combineren we in een usability onderzoek bijvoorbeeld meerdere devices: desktop/laptop, tablet en smartphone. De customer journey van je bezoeker beweegt zich vaak ook tussen deze devices.

3. Het onderzoek kan altijd én overal plaatsvinden

Wil je graag een usability onderzoek uitvoeren, maar is je doelgroep locatie gebonden, nationaal en/of internationaal verspreid, niet mobiel of drukbezet? Remote usability onderzoek biedt uitkomst. Wij voeren het usability-onderzoek bij ons op kantoor in Amsterdam, op locatie, of op afstand (remote) uit. Dit kan ook op kleinere schaal, passend binnen agile testing. Zo heb je de mogelijkheid op meerdere momenten kleinschalige onderzoeken uit te voeren.

4. Je kijkt live mee waardoor je je klant nóg beter leert kennen

We raden je altijd aan om mee te kijken. Iedereen is welkom: van webbouwer en ontwerper tot klantenservice. In onze speciale meekijkruimte kijk je op een groot scherm live mee. Je ziet wat de respondent doet, hoort wat hij zegt en ziet waar hij kijkt. Dit leidt tot interessante discussies en voortschrijdend inzicht tijdens het onderzoek. Wie bieden je de mogelijkheid gebruik te maken van ons whiteboard waarop je direct aan de slag kunt met (nieuwe) schetsen. Aan het einde van de onderzoeksdag krijg je van ons een mondelinge debriefing met de belangrijkste aandachtspunten.

5. We zorgen voor een representatieve afspiegeling van de (potentiële) doelgroep

Wij dragen zorg voor de werving en vergoeding van de deelnemers aan het onderzoek. Hiervoor werken wij samen met de beste panelbureaus van Nederland. Een werving vindt plaats op basis van doelgroepcriteria of aan de hand van aangeleverde klantenlijsten.

Gratis drie groeikansen van onze experts?





Meer conversies, herhaalaankopen of omzet? Het kan! Wij analyseren je website en sturen je drie relevante conversiekansen! Volledig vrijblijvend uiteraard. Laat je e-mailadres achter en we nemen binnen 48 uur contact op.


Timo Stegeman

“Leer van uw klanten en verhoog met conversie optimalisatie blijvend uw rendement.”