Hoe groter uw klantendatabase, hoe meer mensen u bereikt met uw boodschap en hoe groter de kans op extra omzet. Maar hoe vergroot u uw klantendatabase? Dat kan op allerlei manieren. Via uw website, social media en nieuwsbrief bijvoorbeeld, maar er zijn meer mogelijkheden. Email marketing helpt u het maximale uit uw klantendatabase te halen en uw omzet te vergroten.

Email marketing is een vorm van direct marketing die niet alleen lage kosten kent, maar ook nog eens bijzonder effectief is. Dubbelop winst dus.Wij zetten de handigste tips voor email marketing voor u op een rijtje!

Grotere email database via uw website

  • Een prominente plek | Plaats het veld voor inschrijving voor de nieuwsbrief
    op een zichtbWij zetten de handigste tips voor email marketing voor u op een rijtje!are en belangrijke plek op de website én op elke pagina. Dus niet automatisch helemaal onderaan en zeker niet onder de cookiemelding.
  • Incentives werken | Verleid uw klant tot inschrijven, bied een incentive. Denk bijvoorbeeld aan een korting op de eerstvolgende bestelling. Dit zal het aantal inschrijvingen verhogen, echt waar.
  • Voordeel verleidt | Benadruk altijd goed de voordelen van inschrijving. Zo blijven mensen dankzij een nieuwsbrief op de hoogte van de beste acties of krijgen ze special aanbiedingen.
  • Vink vooraf | Heeft u een webshop? In het winkelmandje kunt u een checkbox toevoegen voor aanmelding voor de nieuwsbrief. Het boxje mag al een vinkje hebben, omdat het klanten betreft.
  • Check, check | Voeg ook bij andere formulieren, zoals het contactformulier, een checkbox toe zodat mensen zich met één klik extra kunnen inschrijven voor de nieuwsbrief. Makkelijker kunnen we het niet maken…
  • Vertraag je pop-up | Te opdringerig is ook niet goed. Bij de eerste seconde een pop-up tonen die de bezoeker vraagt zich in te schrijven, wekt irritatie. Het is beter om alleen een pop-up te doen als mensen de site lijken te willen verlaten.
  • Houd het simpel | Maak het inschrijven voor de nieuwsbrief zo eenvoudig mogelijk. Vraag in eerste instantie alleen het e-mailadres, of eventueel nog de voor- of achternaam (afhankelijk van hoe persoonlijk u communiceert). U kunt hierna stapsgewijs meer informatie over de abonnee verzamelen.

Meer e-mailadressen dankzij social media

  • Post status updates op Facebook met ‘Morgen wordt onze nieuwsbrief weer verzonden. Schrijf u nu in en profiteer van de exclusieve nieuwsbriefactie!’ (als daarin bijvoorbeeld een kortingscode wordt gecommuniceerd).Note: zorg dan wel dat men ook daadwerkelijk die nieuwsbrief ontvangt.
  • Voeg een extra tab toe op Facebook om inschrijving te promoten.
  • Stuur vlak nadat de mailing de digitale deur uit is een Tweet met een link naar de online versie van de e-mail. ‘In onze nieuwsbrief vandaag een handige tip over…’. Zorg dat in die online versie een duidelijke aanmeldbutton is opgenomen.
  • Voeg adressen die via een winactie op Facebook worden geworven ook toe aan de database.

Nieuwsbrieven

  • Heeft u meerdere merken onder één paraplu? Overweeg dan eens joint promotions in de afzonderlijke nieuwsbrieven van uw verschillende merken. Link bijvoorbeeld in de nieuwsbrief van merk X naar de website of een goede aanbieding van merk Y.

Overige tips voor email marketing

  • Plaats een link naar inschrijving voor de nieuwsbrief in alle e-mailhandtekeningen.
  • Promoot de nieuwsbrief ook in bevestigingsmails.
  • Heeft u een online klantonderzoek? Plaats dan eens een inschrijflink op de bedankpagina van het onderzoek. Denk dan wel aan de incentive voor de klant om zich aan te melden.
  • Er zijn meer contactmomenten dan u denkt. Plaats bijvoorbeeld een (verkorte) inschrijflink naar de nieuwsbrief op uw facturen of op verpakkingen.
  • Doel als middel. Middel als doel. Gebruik direct mailing om uw mailinglist uit te breiden. Denk weer aan een actie om de ontvangen te verleiden zich in te schrijven.

Bij ClickValue kunnen we u natuurlijk helpen met het opmaken en verzenden van uw nieuwsbrieven. Maar we doen meer dan dat. Zoekt u iemand die met u mee denkt op strategisch niveau? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. Wij bieden u full service: van strategiebepaling tot uitvoer. Zo kunnen wij voor u een e-mailplan opstellen op basis van de customer life cycle. Dankzij deze full service aanpak scoren onze e-mailnieuwsbrieven uitzonderlijk goed. De nieuwsbrieven die wij versturen scoren vrijwel altijd boven de Nationale E-mail Benchmark op het gebied van open en click rates.

Benieuwd naar de kwaliteit van uw mailing? Vraag dan een gratis audit aan!

Wilt u weten hoe u uw mailing kunt verbeteren? Maak dan gebruik van onze gratis audit. Wij reviewen uw mailing en geven een overzicht van de belangrijkste verbeterpunten. Wacht geen moment, met onze tips wordt uw email marketing direct effectiever en beter.

Meer weten?

ClickValue is al meer dan tien jaar de online marketingafdeling van zijn klanten. Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of wilt u meer weten naar aanleiding van een van onze blogs?

Laat vrijblijvend je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je niet langer wachten? Ons bellen kan natuurlijk ook. Wij zijn bereikbaar op 020 - 675 16 21.

Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld is constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.