Selecteer een pagina

Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld in constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.

Werkervaring opdoen of afstuderen in de online marketing? Bij ClickValue zijn we altijd op zoek naar stagiairs. Ben je initiatiefrijk, enthousiast, gemotiveerd, leergierig en heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel? Bekijk dan eens onze stagevacature. Benieuwd hoe jouw voorgangers het hebben ervaren? Lees het verhaal van Maartje en Melanie over karaoketenten en hard werken of bekijk hieronder de handige tips en adviezen van Tarik, Joshua en Menno!



“Nu meer vertrouwen in mijn toekomst”

Tarik-ME“Als je een ondernemende student bent, dan zit je bij ClickValue goed. Ik heb als student Communicatie en Multimedia design de planningstool en het bijbehorende werkproces verbeterd. Een flinke klus. Om te weten hoe iets beter kan, moet je met de gebruikers praten. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk medewerkers te interviewen en hun wensen in kaart te brengen. Maar de opdrachtgever – in dit geval het management Team van ClickValue kan soms een tegengestelde wens of behoefte hebben.

“Je wordt serieus genomen en bent echt onderdeel van het team.”

Als UX-designer probeer je daar tussen te schipperen, er diplomatiek mee om te gaan en zo het perfecte compromis te vinden. Dat deed ik gelukkig niet alleen. Ik werkte veel samen met technische developers van ClickValue. Gezamenlijk bespraken we de mogelijke concepten in verschillende ideation sessions. Testen. Schetsen. Gedetailleerder uitwerken en alle mogelijke vervolginteracties beredeneren en analyseren. Het mooie aan een stage bij ClickValue is dat je direct leert dat de theorie van school niet altijd aansluit op de praktijk. De vibe van het bedrijfsleven zit direct in je vingers.”

Voor wie is ClickValue geschikt?
“ClickValue is geschikt voor ondernemende studenten. Je moet niet bang zijn zelf initiatief te nemen, dat wordt ook wel van je verwacht. En je moet commercieel zijn ingesteld.”

Heb je tips voor toekomstige stagiairs?
“Dat is simpel: wees niet bang om hulp te vragen. Je staat er niet alleen voor. Bij ClickValue verwachten ze veel van je en ze zien je als een zelfstandige professional. Je wordt serieus genomen en bent echt onderdeel van het team. Maar uiteraard weten ze dat je stagiair bent en zijn ze er altijd om je te helpen en de juiste begeleiding te bieden. Daarnaast zou ik iedereen aanraden zoveel mogelijk eruit te halen. Maak gebruik van de kansen die voorbijkomen. Ik heb bijvoorbeeld allerlei marketing evenementen bezocht, iets waar je als student anders nooit komt omdat je een ticket niet kunt betalen.”

Samenvattend, wat denk je?
“Vooraf had ik nooit gedacht dat ik zo’n planningstool en platform kon ontwikkelen, maar ik heb het toch maar mooi gedaan. Door mijn stage bij ClickValue heb ik meer vertrouwen in mijn toekomst.”

————
Tarik Bounaanaa – UX-stage

Communicatie and Multimedia Design
Hogeschool van Amsterdam
Vierdejaarsstudent – Afstudeerstage


ClickValue – online marketingbureau Amsterdam

“Van huis-tuin-en-keukenmiddelen naar een professionele tool”

“Mijn stage bij ClickValue was meer technisch van aard dan dat het om pure marketing ging. Ik heb voornamelijk gekeken hoe we technisch ons proces van A/B testen kunnen optimaliseren. Ik heb bijvoorbeeld een aantal tools gebouwd die kleine stapjes in het proces automatiseren. Ik heb een programma geschreven om een deel van de Quality Assurance te verbeteren, we hebben een rekentool geïmplementeerd zodat we sneller statistische inzichten hebben en ik heb een check ingebouwd die automatisch controleert of de data wel goed in ons systeem binnenkomt en verzameld wordt. Je zou kunnen zeggen dat ik van allerlei huis-tuin-en-keukenmiddelen nu een professionele developers tool heb gebouwd.”

Joshua OnwezenWaarom ClickValue?
“Ik werkte al bij ClickValue als junior consultant waarbij ik consultants hielp bij het opzetten van testen. Dat maakte doorstroming naar een stage makkelijk. Toch was het een bewuste keuze. Vanuit mijn opleiding Informatica gaan studenten vaak of naar de corporates of naar nerds op een zolderkamer. ClickValue is een mooie mengelmoes. Je hebt hier marketeers én developers. Dat maakt de werksfeer fijn. Er is ook veel vrijheid om te leren en te doen wat je leuk vindt. Ik werkte bijvoorbeeld drie dagen per week aan mijn onderzoek en twee dagen deed ik klantwerk. Ook dat is leuk en leerzaam, want ClickValue werkt voor grote klanten als Adidas, New York Pizza en Harman Kardon.”

“ClickValue is een mooie mengelmoes. Je hebt hier marketeers én developers.”

Waar moet je aan denken voordat je solliciteert?
“Je moet wel zelfstandig zijn wil je bij ClickValue een stage doen. Je hoeft niet alles te kunnen of te weten, maar eigen initiatief wordt wel verwacht en dus ook gewaardeerd. De werkdruk ligt best hoog, waardoor je communicatief sterk moet zijn. Tegelijkertijd krijg je veel mogelijkheden om te leren en kun je allerlei cursussen doen. Ik heb cursussen over Javascript, Library en Google Analytics gevolgd.”

————
Joshua Onwezen – Technology-stage

Nu bij ClickValue aan de slag als Consultant

Informatica – Software Engineering
Hogeschool van Amsterdam
Vierdejaarsstudent – Afstudeerstage


ClickValue – online marketingbureau Amsterdam

“Je bent hier als stagiair geen nummer”

“Mijn afstudeeronderzoek richtte zich op het verbeteren van de SEA-dienstverlening aan bestaande klanten. Slim natuurlijk, want daar hebben zowel klanten als ClickValue zelf iets aan. Ik had al ervaring bij een online bureau, maar wilde bij een specialistisch bureau me echt in het diepe gooien. Ik heb nog even getwijfeld over een stage aan klantzijde, maar het gesprek was hier zo fijn en inspirerend dat ik al snel voor ClickValue koos. En dat is een goede keuze geweest. Je krijgt hier een enorme kans om je te ontwikkelen, ook als stagiair. Mijn onderzoek ging goed en het klantwerk dat ik daarnaast deed ook. Aan het einde van mijn stage boden ze me gelukkig een baan aan.”

Menno-MEWat zijn de voordelen van een stage bij ClickValue?
“Bij ClickValue ben je geen nummer en word je echt gehoord. Iedereen is toegankelijk en bereid om te helpen. Dat is fijn om te merken. Er wordt gewerkt vanuit een visie en alles is datadriven, die manier van denken is leerzaam. Daarnaast werkt ClickValue voor veel verschillende merken en dus met veel verschillende strategieën. Zo leer je veel in relatief korte tijd, iets dat aan klantzijde veel lastiger wordt.

“De analytische student zal zich hier direct thuis voelen.”

Daarnaast is alles bij ClickValue zo ontzettend goed gedocumenteerd dat er een enorme kennisbank tot je beschikking staat. Iedere strategie, doelgroepenbepaling of procedure is vastgelegd en voor iedereen toegankelijk. Dat is heel erg waardevol. Buiten mijn studieopdracht kreeg ik hier ook genoeg ruimte om me te focussen op mijn eigen ontwikkeling of om af en toe thuis te werken zodat ik echt grote slagen kon maken. Die flexibiliteit is absoluut een pré.

Welk type student voelt zich hier thuis?
“De analytische student zal zich hier direct thuis voelen. Je moet niet bang zijn voor grote hoeveelheden data, maar het vooral leuk vinden om in die berg aan cijfers volop kansen te zien en deze op een goede manier te kunnen vertalen naar de behoeften en belangen van de klant.

Wat veel mensen bij ClickValue bindt is gedrevenheid. De passie voor het online marketingvak is groot. Als je bereid bent veel te willen leren, dan word je hier als stagiair heel erg gewaardeerd.”

————
Menno Buurman – SEA-stage
Nu bij ClickValue aan de slag als consultant

Commerciële economie
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
Vierdejaarsstudent – Afstudeerstage

Meer weten over ClickValue en wat de LevelUp Group voor jou kan betekenen?

Meer weten?

ClickValue is al meer dan tien jaar de online marketingafdeling van zijn klanten. Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of wilt u meer weten naar aanleiding van een van onze blogs?

Laat vrijblijvend je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je niet langer wachten? Ons bellen kan natuurlijk ook. Wij zijn bereikbaar op 020 - 675 16 21.