Meten is weten. Hoewel vrijwel iedereen het eens is met deze uitspraak, is deze eigenlijk niet geheel correct. Meten is immers slechts het begin. Het echte weten komt pas bij het analyseren van de verzamelde data. En dat is niet altijd even eenvoudig. Het leren werken met Google Analytics kost flink wat tijd en zelfs als je alle rapporten in de vingers hebt kan het lastig zijn om alle gewenste variabelen te combineren. ClickValue maakt al deze data inzichtelijk met OMDaT: Online Marketing Dashboard and Targets.

Via dit eenvoudig te gebruiken dashboard zijn alle belangrijke KPI’s in één oogopslag te zien. En dat niet alleen: OMDaT neemt ook een deel van het analysewerk uit handen. Door middel van overzichtelijke tabellen en grafieken is meteen te zien wat de geschatte omzet is voor de lopende maand, wat de kosten-omzetverhouding is en of de gestelde targets worden behaald. Daarnaast wordt altijd een vergelijking gemaakt met afgelopen maand (MoM) en dezelfde maand vorig jaar (YoY).

screenshot_omdat

Hoe werkt dit? OMDaT importeert dagelijks data uit de ecommerce-module van Google Analytics, op basis waarvan een inschatting wordt gemaakt van de totaalomzet die maand. Dit gebeurt zowel websitebreed als per kanaal, zoals SEA of affiliate marketing. De kosten en targets kunnen eenvoudig zelf worden ingevoerd. Groot voordeel is ook dat marketingkanalen die niet in Google Analytics worden gemeten, zoals Amazon, toegevoegd kunnen worden aan OMDaT. Zo is het overzicht altijd compleet.

Standaard KPI’s die per campagne en kanaal gerapporteerd worden zijn het aantal bezoeken, aantal orders, conversiepercentage, omzet, gemiddelde orderwaarde, kosten, kostenpercentage op de omzet en de bounce rate.

 

Meer weten?

ClickValue is al meer dan tien jaar de online marketingafdeling van zijn klanten. Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of wilt u meer weten naar aanleiding van een van onze blogs?

Laat vrijblijvend je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je niet langer wachten? Ons bellen kan natuurlijk ook. Wij zijn bereikbaar op 020 - 675 16 21.

Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld is constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.