Iedere dag werkt een team van specialisten keihard aan jouw online groei. We hebben nauw contact met onze klanten, maar zitten toch vaak op afstand. Daarom stellen wij graag onze online experts voor. Vandaag: consultant en conversie optimalisatie specialist Tess van den Heuvel. “Ik heb geen angst. Ik beuk me er gewoon een weg doorheen.”

Tess van den Heuvel – roodharige krullen, gulle lach, open blik – is ver verwijderd van het idyllische Ameland waar ze opgroeide. Van de Wadden trok ze naar Groningen, van Groningen naar Leeuwarden, van Leeuwarden naar Hoofddorp en van Hoofddorp naar Haarlem. Ruim 135 kilometer hemelsbreed verwijderd van Nes beukt ze nu wekelijks op het rugbyveld andere vrouwen opzij en werkt ze als online marketeer bij ClickValue in Amsterdam.

Tess van den Heuvel - online marketing consultant ClickValueAltijd beter worden, altijd leren

Werken, rugbyen en Russisch leren, haar week is snel gevuld met drie trainingen, een bezoek aan de sportschool, een wedstrijd én vijf werkdagen. Vaak genoeg komt ze wat stijf en half beurs aan op kantoor. Want als je niet met pijn van een wedstrijd komt, dan heb je het niet goed genoeg gedaan. Het zijn de letterlijke woorden van Tess, die in werkelijk alles gedreven overkomt. “Pijn doet me nu eenmaal niet zoveel. Ik heb ook geen angst, dat helpt. Ik beuk me er gewoon een weg doorheen.”

“‘Niets moet, behalve genieten’ is stiekem mijn lijfspreuk.”

Sommige wedstrijden kunnen nog dagen in haar hoofd rondspoken. Als ze een meisje van de tegenpartij eigenlijk had kunnen tegenhouden, dan moet ze in het vervolg dus nog harder trainen. Als ze een wedstrijdsituatie verkeerd inschatte, dan vraagt ze de training daarna om nieuwe technieken en inzichten. Ze wil altijd beter worden en altijd leren. Is dat niet vermoeiend? Ze schudt haar hoofd. “En je zou het misschien niet verwachten, maar ik kan heel goed tegen verliezen.”

Falen en balen

Toch is er een aspect dat in het gesprek vaker terugkomt: persoonlijk falen. “Als iets in een wedstrijd aan mij lag dan kan dat me met gemak twee dagen dwarszitten”, zegt ze rugby gerelateerd. Als het over haar studie Engelse taal & cultuur aan de Rijksuniversiteit Groningen gaat, valt de term ook. “Ik houd echt van studeren en vond de studie fantastisch, maar faalde in de tentamens literatuur.” Dat stak, want alles ging goed behalve dat ene vak. “Ik ben heel perfectionistisch en vond het leuk. Als het dan niet lukt, dan baal ik flink.”

Bij de pakken neerzitten, dat doet ze niet. Ze ging terug naar Leeuwarden, waar ze ooit al de middelbare school afrondde, en begon aan de opleiding Toerisme Management. Na een paar jaar vertrok ze naar Birmingham voor een minor en weer iets later vond ze zichzelf in Hoofddorp, op het hoofdkantoor van Thomas Cook.

“Extreem toegewijd”, een “positieve spring in ’t veld” en “super leergierig”, aldus haar ex-collega’s.

Voordat ze het wist, was ze de e-commerce specialist voor de sites van Vrij Uit en Neckermann. Van het verbeteren van de landingspagina’s, het testen van nieuwe functionaliteiten tot het analyseren van online campagnes: Tess van den Heuvel kwam binnen als stagiair en vertrok als volleerd project leider. “Extreem toegewijd”, een “positieve spring in ’t veld” en “super leergierig”, dat zijn de termen die haar voormalig leidinggevenden gebruiken om haar te omschrijven op LinkedIn.

‘Niets moet, behalve genieten’

De complimenten van haar ouders over haar werkethos en gastvrijheid zullen vast ook niet mals zijn. Meerdere zomers werkte ze naast haar baantje in discotheek De Mill in het restaurant van haar ouders: de Klimop op Ameland. ‘Niets moet, behalve genieten’, staat er groot op de website van het restaurant die gesierd wordt met foto’s van eikenhouten meubilair en een brandende open haard. “Stiekem is dat mijn lijfspreuk”.

Als ze vertelt over Ameland verschijnt er een lach op haar gezicht. Maar het is meer dan dat. Een soort rust en intense tevredenheid straalt ze uit bij het vertellen over haar jeugdjaren. “Het is daar fantastisch”, zegt ze zonder te overdrijven. “Er is overal strand, het is helemaal veilig en iedereen kent elkaar.” Het is een leven dat veel vastelanders niet kennen, maar voor Eilanders is het heel gewoon.

“De vacature van ClickValue sprong er direct uit. Ik heb niet meer verder gekeken.” 

Een HEMA is er niet, de fiets hoeft nooit op slot, en de blauwe letters van Albert Heijn zijn onvindbaar op de gevels in de dorpsstraat. “In de zomer werd er soms een beamer en oude filmprojector bij het zwembad gezet. Dat was de enige bioscoop die wij vroeger kenden.”

Sociaal cijfermens meant to be

Ondanks de mooie tijd en het onbegrip van de diehard eilanders vertrok ze dus toch naar het vasteland. Wonend in Haarlem hartje stad, nu werkend in het drukke Amsterdam als online marketeer. Een wereld die nooit stilstaat, want de ontwikkelingen in online marketingland gaan razendsnel. “Ik vind het werk super leuk en leer zo belachelijk veel.

Het past ook goed bij haar, zegt ze zelf. Ze houdt van cijfers, niet geheel onbelangrijk bij een datagedreven online marketing bureau als ClickValue. Ze houdt van techniek, en met haar specialisatie in conversatie optimalisatie komt ook dat bijzonder goed van pas. En ze is enorm sociaal, wat dan weer perfect is voor overleg met al onze klanten. En voor de vele borrels van ClickValue uiteraard, maar dat terzijde.

Veel gesolliciteerd heeft ze dan ook niet. Zeg maar gerust nauwelijks. De vacature van ClickValue sprong er voor haar direct uit. “De vacature had humor en was echt grappig, dat gebeurt al niet vaak. De gesprekken daarna waren zo leuk dat ik niet meer verder gekeken heb. Voor mij was ClickValue ‘meant to be’.”

Meer weten over ClickValue, conversie optimalisatie of een van onze andere online diensten? Kom eens koffie drinken!

Weten hoe wij jouw conversie omhoog krijgen, hoe wij de omzet laten stijgen met een geïntegreerde marketingaanpak en zorgen voor online groei? We praten graag met je verder. Bel ons en kom langs voor een kop (goede) koffie in Amsterdam.

Meer weten?

ClickValue is al meer dan tien jaar de online marketingafdeling van zijn klanten. Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of wilt u meer weten naar aanleiding van een van onze blogs?

Laat vrijblijvend je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je niet langer wachten? Ons bellen kan natuurlijk ook. Wij zijn bereikbaar op 020 - 675 16 21.

Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld is constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.