Een harde werker én een levensgenieter, zo kunnen we onze nieuwe collega Peter Maas goed omschrijven. Sinds 1 december 2014 werkt hij bij ClickValue als consultant. Wie is hij? En wat spreekt hem aan in het werk van online marketeer? Tijd voor een kennismaking.

Peter (30) is geen nieuweling in de wereld van online marketing. Al jaren zet hij zich als marketeer in om voor zijn klanten de conversie te verhogen of leads te generen. Nu is hij bij ons in Amsterdam neergestreken, omdat de heldere visie en de ervaring bij ClickValue hem ideaal leken om zich verder te ontwikkelen als online marketeer.

“Bij ClickValue werken echt specialisten met een hart voor dit vak”, zegt hij. Ook het resultaatgerichte bevalt hem goed. Bij eerdere functies merkte hij dat er veel op gevoel werd gestuurd. “Natuurlijk is dat ook belangrijk, maar ik liep er op den duur wel tegenaan. Uiteindelijk gaat het om data en analyses. Die wijzen vaak de juiste weg.”

Het goede leven betaalt zichzelf nietPeter Maas

Na zijn atheneum in het Noord-Brabantse Bladel studeerde hij Bedrijfscommunicatie aan de Universiteit van Amsterdam. Dat ging niet zonder slag of stoot, want direct na de middelbare school was de stap naar studeren nog even te groot. Het plan was eenvoudig: zes maanden naar Spanje voor de zon, zee en het strand.

Maar het goede leven betaalt zichzelf niet en dus moest hij aan de slag. Peter was verantwoordelijk voor het vullen van avondshows in grote hotels of het begeleiden van alle sportactiviteiten in resorts. Lachend: “Daar hield ik me dus al bezig met het optimaliseren van conversie”. En die zes maanden? Dat werden er uiteindelijk achttien.

Maar ook de Spaanse zon gaat een keer onder. Als 21-jarige zag hij steeds vaker de gelimiteerde opties die zijn oudere collega’s hadden. Net als zij blijven hangen in Malaga of op Lanzarote? Dan krijg je het lastig in het leven, dacht hij. “Ik wilde uiteindelijk meer uitdagingen en een beter toekomstperspectief. Ik kreeg behoefte aan intellectuele stimulatie.”

Frisse creativiteit en specialistische ervarenheid
Die intellectuele uitdagingen vindt hij nu iedere dag bij ClickValue. Peter richt zich naast Marktplaatsen ook op SEA via AdWords. Een mooi kanaal, vindt hij, omdat het ‘super resultaatgericht’ is. “Groei resulteren, schaven om het optimale er uit te halen. Dat vind ik echt gaaf. Stel, je kunt 5 procent verschil realiseren op 50.000 euro. Dat is waanzinnig!”

Voor Peter is ClickValue de ideale mix van jong en ervaren: frisse creativiteit en specialistische ervarenheid. Ook het type klanten spreekt hem aan, van grote multinationals tot kleinere ondernemers. “Je kunt ondernemers echt helpen met groter worden. We houden de markt altijd goed in de gaten en analyseren de ontwikkelingen. Daardoor zijn we vaak strategisch partner van onze klanten. Dat vind ik bijzonder.”

Zelf noemt hij zijn levenshouding tegenstrijdig, maar eigenlijk vult het elkaar perfect aan. Hij is enorm ambitieus en wil graag de beste worden in zijn vak, maar geniet ook bewust van het leven. Dat sluit elkaar helemaal niet uit.

Rock & Roll op de Chesterfield
Als hij thuiskomt in het Amsterdamse Bos en Lommer ploft hij op zijn Chesterfield. Met de naald op een blues-LP graaft hij in het verleden van zijn helden. Hij leest graag de biografieën van muzikanten – over Keith Richards, over Oasis die weer fan waren van de Beatles. Zo ontdekt hij de helden van zijn helden en gaat hij steeds verder terug de tijd in.

Dat is misschien wel tegenstrijdig. Werkt hij overdag bij ClickValue in de hypermoderne wereld en tijd van online marketing, thuis vlucht hij het liefst naar de jaren zestig en zeventig terwijl blueslegende Buddy Guy uit de speaker galmt. Goed voor de creativiteit is het zeker.

Meer weten?

ClickValue is al meer dan tien jaar de online marketingafdeling van zijn klanten. Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of wilt u meer weten naar aanleiding van een van onze blogs?

Laat vrijblijvend je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je niet langer wachten? Ons bellen kan natuurlijk ook. Wij zijn bereikbaar op 020 - 675 16 21.

Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld is constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.