Managing Consultant Webanalytics | 32-40u pw

Heb jij ruime ervaring in Webanalytics en vind je het leuk om collega’s hiermee verder te helpen? Als Managing Consultant Webanalytics adviseer en help je onze klanten bij de implementatie, de configuratie en het gebruik van webanalytics tools. Je bent eindverantwoordelijke op het gebied van data en analyse voor klanten als Rabobank, KPN, TUI, ANWB, Brussels Airlines, KvK, Heineken, Basic-Fit, Roompot, Robeco, Ziggo, de Persgroep, ANWB en het WNF.

Bij ClickValue zoeken we vanwege het vertrek van de huidige manager een Managing Consultant Webanalytics. Ben jij een specialist die minimaal 5 jaar ervaring heeft met data-analytics en het daarnaast leuk vindt om een team van professionals op dit gebied te begeleiden en aansturen, dan is deze functie echt iets voor jou.

Wat ga je doen als Manager Webanalytics?

Als Manager Webanalytics stuur je het gehele team met data-analisten aan. Inhoudelijk houd je je bezig met het opzetten en uitvoeren van diverse A/B- en Multivariate testen, het analyseren van rapportages en implementeren van Tagmanagement oplossingen. Je weet hoe verschillende databronnen gecombineerd kunnen worden en kan de klant hierin ook adviseren. Als manager ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling van je team en het optimaliseren van de webanalytics propositie van ClickValue. Er is veel ruimte voor eigen inbreng en ideeën over de invulling van de functie, maar dit is er zeker onderdeel van:

  • Je begeleidt je team van 11 collega’s en coacht hen op kennis, houding en resultaat. De analisten zitten vaak meerdere dagen per week bij onze opdrachtgevers. Je gaat bij hen langs om op locatie te kijken hoe het gaat, waar ze tegenaan lopen en hoe ze zich verder kunnen ontwikkelen.
  • Je bouwt een relatie op met opdrachtgevers en adviseert hen met als doel de analyticsactiviteiten uit te breiden en op een hoger niveau te brengen.
  • Je coördineert de planning van de web analisten zodat ze voldoende en afwisselende projecten hebben.
  • Je werkt mee bij klanten, voornamelijk op tactisch niveau: projectmanagement en advisering.
  • Je ontwikkelt de strategie, propositie en nieuwe dienstverlening op het gebied van analytics.
  • Je ondersteunt in sales trajecten voor nieuwe klanten.
  • Je levert een actieve bijdrage aan interne en externe discussies en kennissessies op je vakgebied.
  • Je denkt mee over het opleidingsprogramma voor nieuwe webanalisten en vult waar mogelijk onderdelen van het opleidingsprogramma zelf in.
  • Je onderhoudt contact met leveranciers van tools die helpen bij het verkrijgen van insights.

Wie zoeken we?

Voor deze functie zoeken wij iemand met een flinke dosis ervaring. Idealiter ben je zowel technisch als analytisch onderlegd. Je kunt zelfstandig implementaties begeleiden (technisch) en web statistieken vertalen in verbeterpunten voor website en campagnes (analytisch). Je bent nauwkeurig, kwantitatief sterk en resultaat gedreven en vindt het prettig verantwoordelijk te zijn voor doelstellingen. Bij voorkeur heb je ervaring in het aansturen van professionele teams, minimaal zes jaar werkervaring op het gebied van data en analyse en een HBO of WO diploma op zak.

Naast ervaring en vaardigheden hechten we bij ClickValue waarde aan een positieve houding. Ga daarom na of je jezelf herkent in meerdere van de volgende karakteriseringen:

  • Je ziet de humor in van situaties, zelfs van het volgende lijstje.
  • Je wilt een verschil maken. Zonder jouw inbreng was het resultaat minder goed geweest.
  • Je bent nieuwsgierig en vraagt door.
  • Je bent objectief en zorgt dat de gegevens op basis waarvan je conclusies trekt volledig, helder en transparant zijn.
  • Je stelt klantbelang voorop. Beter om met de opdracht te stoppen? Jij bent de eerste om dat te vertellen.
  • Je denkt in oplossingen en voorstellen, niet in problemen.
  • Je bent continu gericht op het realiseren van verbeteringen.
  • Je bent eerlijk. Je belooft wat je kan waarmaken, en je doet wat je belooft.
  • Je bent nooit uitgeleerd. Nieuwe kennis en ervaring opdoen is je tweede natuur.
  • Je kent je eigen zwakke kanten en weet deze goed te compenseren door op het juiste moment om ondersteuning te vragen.

Wat bieden we?

ClickValue is een sterk groeiend online marketing bureau met jaar op jaar een topnotering in de Emerce 100. Een bureau met leuke mensen, een bureau met ambitie en een bureau met veel oog voor ontspanning na inspanning. Maar er is meer dan dat.

We bieden:

  • Een marktconform salaris, uiteraard.
  • Uitstekende primaire arbeidsvoorwaarden:
    Denk aan een NS Business Card, riante bonusregeling, ruim opleidingsbudget, pensioenbijdrage, en een telefoon van de zaak.
  • Een modern en fris kantoor op een goed bereikbare locatie in Amsterdam:
    Diverse uitvalswegen, gratis parkeergelegenheid en metrostation nabij.
  • Een uitdagende en inhoudelijke functie zoals hierboven aangegeven.
  • Oog voor ontspanning:
    Verjaardagen, successen en jubilea worden goed gevierd. Daarnaast organiseren we ieder jaar een wintersport en gaan we als bedrijfsuitje naar een stad in het buitenland.
  • Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en goede doorgroeimogelijkheden.
  • 32-40 uur leuk werk, flexibel in te delen.
  • Elke dag een uitgebreide verse lunch, een kast vol versnaperingen en heerlijke koffie.

Over ClickValue

ClickValue is een fullservice online marketing bureau . We werken hard, maar onderlinge betrokkenheid, een persoonlijke benadering en collegialiteit staan centraal. Onze gezamenlijke lunch aan de grote eettafel,  is dan ook het moment voor ontspanning. Die combinatie van hard werken en plezier zorgt voor een laag verloop en een hoge medewerkers tevredenheid.

ClickValue wil de online marketing afdeling zijn van onze opdrachtgever. Vanuit een basis in digital analytics verzorgen we strategisch advies, website bouwbegeleiding, bezoekers-acquisitie, conversie-optimalisatie en klantwaardemaximalisatie. Zo onderhouden we duurzame relaties en bieden we opdrachtgevers alles wat je van een optimaal functionerende online marketing afdeling kan verwachten. Met ruim 70 medewerkers bedienen we vanuit Amsterdam tientallen opdrachtgevers die variëren van corporaties tot ambitieuze MKB en online pure players. Klanten zijn onder andere: Harman Kardon, New York Pizza, Binck Bank, Lamp en Licht, Bodyshop, Kamera-Express, RBS, SNS Bank, Sanoma, De Volkskrant en Wijnvoordeel.

Begin 2017 is ClickValue samengegaan met digital marketing bureau Netprofiler waardoor een groep van 70 digital marketing specialisten is gevormd onder de naam LevelUp Group. Geen jonge honden, geen oude zakken maar het beste van beide werelden. Hoogopgeleide medewerkers en een management dat zijn sporen heeft verdiend bij gerenommeerde organisaties. Met onze expertise, ambitie en frisse energie maken wij iedere dag het verschil voor tientallen opdrachtgevers. Van de grote corporates tot ambitieuze MKB’ers en van pure online spelers tot non-profit instellingen.

Geïnteresseerd?
Stuur je cv en een motivatie naar onderstaand e-mailadres. Uiteraard kun je ook altijd mailen of bellen voor meer informatie.

Contactpersoon
Taina Bagmeijer
recruitment@levelupgroup.nl
020 675 1621

David Beentjes

“Geen jonge honden, geen oude zakken maar het beste van beide werelden. Hoogopgeleide medewerkers en een management dat zijn sporen heeft verdiend.”