Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld is constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.

Iedere dag werkt een team van specialisten keihard aan jouw online groei. We hebben nauw contact met onze klanten, maar zitten toch vaak op afstand. Daarom stellen wij graag onze online experts voor. Vandaag: hij was wiskundeleraar op een middelbare school in Best, nu is Bart Habraken online marketing consultant en CRO-specialist.

Spektakel, dat is wat hij neerzet als hij op een podium staat. Een schouwspel van grootse gebaren en veel expressie. Bart Habraken (1988) was jaren actief in de toneelwereld. Vooral op amateurniveau, met als grote droom het ooit naar een professioneel plan te tillen. Hij komt zelf uit een onderwijsfamilie. Zijn ene zus studeerde onderwijskunde, zijn andere zus staat voor de klas en zijn vader was adjunct-directeur op een MBO-instelling. Na zijn eindexamen auditeert hij voor een opleiding tot dramadocent, de perfecte combinatie van onderwijs en toneel. Hij komt niet door de selectie. “Ik werd daar hard op mijn plek gezet. Ik was teveel musical en te weinig toneel, zei de selectiecommissie. Best pijnlijk, want ik wilde er echt graag op professioneel niveau mee door.”

Ondanks de teleurstelling moet hij vervolgens snel een keuze maken. Geen dramadocent, maar wat dan? Op school vond hij de bèta-vakken altijd al interessant. Hij kiest voor de opleiding Applied Science, maar noemt dat nu “verschrikkelijk”. Het past niet bij hem. Hij mist vooral het contact met mensen. En dus kiest hij voor de docentenopleiding Wiskunde. Het is de absolute puurheid van wiskunde die hem zo aanspreekt, en natuurlijk het contact met leerlingen dat daarbij komt. “Alles binnen de wiskunde is gebaseerd op regels. En vanuit die regels kun je verder bouwen.”

“Je hoeft niet altijd zelf ergens voordeel van te hebben, het gaat om het grotere geheel.”
— 
Bart Habraken, online consultant bij ClickValue

Bart Habraken

“Ik vind het interessant om te weten wat ik kost, wat ik oplever en hoe dat efficiënter en effectiever kan.”

Interne tegenpolen

Zuivere wiskunde, logica, axioma’s. Wiskunde is puur en kraakhelder, dat spreekt hem zo aan dat hij er een toekomst in ziet. Hij wordt wiskundedocent op een middelbare school in Best, vlakbij zijn woonplaats Eindhoven. Een leuke school, fantastische leerlingen en veel vrijheden. Ondertussen staat hij nog altijd op de planken. Contact met mensen, emotie, en creativiteit. Misschien wel het tegenovergestelde van logica. “Ik denk dat mensen tegenpolen in zichzelf hebben. Dat zie je bij mij heel duidelijk”, aldus Bart op een bankje in Amsterdam Overamstel.

Bij het bekende Amsterdamse Veem Theater speelt hij in verschillende mime-producties. Zo speelt hij in het theaterstuk ‘Adam & Eva, zo zijn wij geschapen’ dat gaat over de conflicten die religie in een samenleving kan veroorzaken. “De componist van de voorstelling schreef toen een lied dat mijn persoonlijke verhaal vertelde als puber.” Hij zong het lied zelf terwijl zijn familie in de zaal zat. “Ik had er niet veel moeite mee om zo mijn gevoelens te uiten, ook toen niet. Voor mijn familie was dat anders. Ik kom uit een boerenfamilie van onder de rivieren. Daar wordt veel minder gepraat over gevoelens.”

De gemeentepolitiek combineren met zijn baan als consultant, dat lijkt hem wel wat. Spektakel gegarandeerd. 

Na verloop van tijd wordt het lesgeven, het toneelspelen en een sociaal leven onderhouden teveel. Hij kiest voor het onderwijs en stopt met zelf spelen. Samen met wat anderen zet hij wel een stichting op die ‘theater die raakt’ maakt. Het moet een springplank worden voor jong talent, en dat lukt! Hij is de producent en daarmee ook verantwoordelijk voor PR en advertizing. De eerste aanraking met online marketing is een feit.

‘Het onderwijs is echt niet meer van deze tijd’

Nu zit hij hier. Achter een bureau in Overamstel in plaats van voor de klas in Best. Ik wilde sneller veranderingen kunnen doorvoeren en hier kan dat. De online marketing business is niet log, niet traag.” Hij lacht, lijkt zelfs een beetje opgelucht. Deze baan heeft hij te danken aan zijn zwager, die klant is van ClickValue. Die introduceerde ClickValue bij hem als ‘gaaf bedrijf’. Een paar gesprekken later en de zaak was beklonken.

Velen vinden zijn overstap naar conversie specialist verrassend, zelf vindt hij het vrij logisch. Zijn gevoel voor cijfers en kennis van wiskunde komt hem iedere dag van pas, hij is creatief bezig met het optimaliseren van conversie én staat veel in contact met mensen. Van de progressie bij klanten die hij plots zo snel voor elkaar krijgt, is hij stiekem ook een beetje onder de indruk. “Als iedere minuut telt, gaan mensen bewuster om met werk. En dus heb je meer vooruitgang van het bedrijf.”

Politicus in de dop

Meer vooruitgang van het bedrijf of van jezelf als individu? Dan wordt hij stellig. “Team- en bedrijfsbelang staan echt boven het individuele belang”, zegt hij. “We willen samen iets bereiken en zijn aan elkaar gebonden. Je hoeft niet altijd zelf ergens voordeel van te hebben, het gaat om het grotere geheel.”

Niet alleen in werk of collegialiteit komt dat naar voren. Zijn holistische visie op het leven draagt hij nu ook uit binnen de lokale politiek. Straks, voorjaar 2018, staat hij op de kieslijst voor GroenLinks in de gemeente Eindhoven. Geen verkiesbare plek, maar als fractiemedewerker ligt er waarschijnlijk wel een rol voor hem. “Eindhoven is enorm vooruitstrevend, maar qua duurzaamheid lopen we achter. Daar wil ik iets aan veranderen.”

De politiek is weer heel iets anders dan het bedrijfsleven. Al snel doemen juist de woorden log en eigen gewin op. Voor machtsspelletjes is hij niet bang, dat vindt hij juist interessant. Het combineren van een raadlidmaatschap met zijn baan als consultant, dat lijkt hem wel wat. En als politiek voor een ding garant staat, dan is het wel spektakel.  

Meer weten over ClickValue en wat de LevelUp Group voor jou kan betekenen?

Meer weten?

ClickValue is al meer dan tien jaar de online marketingafdeling van zijn klanten. Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of wilt u meer weten naar aanleiding van een van onze blogs?

Laat vrijblijvend je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je niet langer wachten? Ons bellen kan natuurlijk ook. Wij zijn bereikbaar op 020 - 675 16 21.