Het gebeurt allemaal aan de grote lunchtafel. Of in een karaoketent, ergens op een dubieuze plek in Amsterdam. Of in een van de vergaderhokjes op kantoor. Wat precies? Dat wat ClickValue als online marketingbureau de ultieme stageplek maakt. Hard werken, lachen, af en toe een kleine danspas, en veel veel veel leren. Over het vak, over mensen, en over jezelf.

Bekijk hier direct onze stage vacature

Melanie Groot - Junior Consultant ClickValueDe eerste stageweken kan Melanie Groot zich nog goed herinneren. Knettergek, dat is het woord dat de 22-jarige nu afgestudeerd Informatie&Media-studente gebruikt als ze haar gemoedstoestand van destijds beschrijft. “Mijn agenda werd volgegooid met werkoverleggen, overdrachten en super moeilijke en tijdrovende klussen. Ik zag soms door de bomen het bos niet meer.” Als ze ’s avonds thuis kwam, at ze snel iets en viel vaak kort daarna op de bank in slaap. Uitgeput, en afgepeigerd. Ook voldaan? “Ja, dat ook”, zegt ze nu lachend, met haar diploma op zak.

Wennen moest ze vooral aan alle systemen en programma’s die er zijn. Harvest, TPM, Papyrs, Basecamp, en de lijst gaat verder. “Hoe kan ik met al die systemen werken, mijn onderzoek uitvoeren en ook nog klantwerk doen?”, vroeg ze zichzelf meermaals af.

“Het is fantastisch om te zien dat jouw advies wordt opgevolgd door klanten.”

Toch is het haar allemaal gelukt. En hoe. De eerste periode deed Melanie vooral veel SEO klussen en onderzocht ze linkbuilding voor haar scriptie. “Het is fantastisch om te zien dat jouw advies wordt opgevolgd door klanten. Dat je echt iets bijdraagt en zowel voor klanten als voor ClickValue van toegevoegde waarde bent.”

Veel zelfstandiger dan eerst

Na een tijd merkt ze dat ze juist de meetbaarheid van online marketing mooi vindt en zich liever meer op SEA dan op SEO richt. En dus doet ze nu meer SEA, zo simpel is het. “Dat vind ik leuk aan ClickValue. Als stagiair en junior consultant is er veel ruimte voor jouw interesses en wordt er rekening gehouden met je voorkeuren.” Al die systemen, al dat werk, en die continue declarabiliteit – het heeft haar naar eigen zeggen een enorme zelfstandigheid gegeven. “Ik heb zoveel beter leren plannen. En door alle klanturen te moeten verantwoorden, is mijn zelfdiscipline een stuk beter geworden.”

Maartje Siemelink, afgestudeerd Commerciële economie met een specialisatie in Marketingmanagement en klaar met de pre-master Business Administration aan de Universiteit van Amsterdam, knikt hevig als Melanie het over plannen en zelfstandigheid heeft. De dames liepen tegelijk stage bij ClickValue, nu zitten ze als nieuw aangetreden Junior Consultants op een bankje aan de Amstel. “Ik ben echt verschrikkelijk slecht in plannen”, zegt Maartje (25) lachend. “Dat heb ik natuurlijk ontkend tijdens mijn sollicitatie, anders was ik misschien wel nooit aangenomen.”

“Je kunt altijd advies vragen, hebt wekelijks een bespreking met je zogenoemde buddy en iedereen is bereid je te helpen.”

Ook haar eerste dagen staan nog scherp op het netvlies. “Mijn sollicitatiegesprek was achter de rug, en een uur later werd ik al gebeld en gevraagd langs te komen om een AdWords case te doen. Weer een uur later zat ik al aan de lunchtafel met iedereen. Twee weken later deed ik mijn eerste opdracht voor een klant. Gekkenhuis.”

Hard, harder, hardst werken

Maartje Siemelink | Junior Consultant ClickValue

Tijdens haar stage onderzocht Maartje de optimalisatie mogelijkheden voor AB-testen. “Hoe kunnen on-site surveys en videorecordings efficiënter worden ingezet als onderzoeksmiddel, dat was mijn onderzoeksvraag. We wilden vooral bepalen hoe het aantal zogenoemde ‘actionable insights’ uit deze onderzoeksmiddelen vergroot kon worden.”

Daarnaast maakte ze ook nog een interne en externe analyse van de conversie-optimalisatie markt en waar de kansen voor ClickValue liggen. “Nu specialiseer ik me als junior consultant nog verder in CRO, precies wat ik wilde.”

In plaats van een gekkenhuis, was het juist de stilte op kantoor die haar in eerste instantie opviel. “Er wordt hier echt heel hard gewerkt. Ik vind de stilte wel lekker, maar moest er wel aan wennen. Ik was ook bang dat het misschien een beetje saai zou zijn, maar je komt er snel genoeg achter dat dat niet zo is.”

De druk ligt wel hoog, zeggen ze allebei. Niet te hoog, maar gewoon hoog. Gelukkig is de begeleiding vanuit de organisatie erg goed, vinden beide dames. “Je kunt altijd advies vragen, hebt wekelijks een bespreking met je zogenoemde buddy en iedereen is bereid je te helpen”, zegt Melanie.

Imponerend slim

Eén collega springt er wel uit: Daniel Markus, managing partner van ClickValue. De man met een mening, een kritische geest en heel veel kennis. Temperamentvol, zegt Maartje. Imponerend slim, aldus Melanie. “Het is behoorlijk spannend als hij feedback geeft op je werk of een idee heeft en dat aan je voorlegt. Maar hoe spannend ook, hij zet me wel altijd zo aan het denken dat het dagen later nog in mijn hoofd zit. Ik heb hier verschrikkelijk veel geleerd. Van Daniel, maar ook van mijn stagebegeleider Mark uiteraard”, zegt Melanie verder.

Wie een blik naar binnen werpt bij karaokebar Casablanca op de Zeedijk in Amsterdam ziet Maartje de show stelen.

Hoe zouden jullie ClickValue omschrijven? Maartje veert op en zegt resoluut: “als een warm nest”. Het zijn de dagelijkse lunches aan de grote en met lekkernijen gevulde eettafel die dat gevoel versterken, de bedrijfsuitjes, de door collega’s georganiseerde pubquizzen en de legendarische borrels waar ClickValue beroemd en berucht door is. “Ik had het me nog zo voorgenomen”, begint Maartje, “ik had echt met mezelf afgesproken me tijdens mijn stage gedragen”.

Niet veel weken later is het een zaterdag, vier uur ’s nachts. Wie een blik naar binnen werpt bij karaokebar Casablanca op de Zeedijk in Amsterdam ziet Maartje de show stelen. Daar staat ze, luid zingend en dansend. “En wie staat er tegenover me? Mijn manager”, zegt ze hardop lachend. “Dat is ClickValue.”

 

Geïnteresseerd in een stage bij ClickValue?
Wij zoeken derde- of vierdejaarsstudenten die een werkervaringstage zoeken of willen afstuderen bij een gedreven online marketingbureau. De studie die je doet heeft raakvlakken met het online marketingvak of is technisch van aard. Lees hier meer over wie wij zoeken en wat we bieden of stuur direct je cv en een motivatie naar onderstaand e-mailadres. Uiteraard kun je ook altijd mailen of bellen voor meer informatie.

Contactpersoon
Taina Bagmeijer
hr@clickvalue.nl
020 675 1621

Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld is constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.