Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld is constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.

Iedere dag werkt een team van specialisten keihard aan jouw online groei. We hebben nauw contact met onze klanten, maar zitten toch vaak op afstand. Daarom stellen wij graag onze online experts voor. Vandaag: Sanne Stricker, onze Managing Consultant CRO die zich nooit gek laat maken en altijd haar eigen weg volgt.

In een klein Drents dorpje loopt een meisje met kort zwart haar door de straten. Zwarte jas, zwarte broek, zwarte schoenen. Soms is haar haar blauw of paars, meestal is het uniform zwart. Ze is een streber en wil altijd overal de beste in zijn, maar naar school gaat ze niet vaak. Het is ver fietsen – een uur heen en een uur terug. Zinloos, vooral nu ze op school alleen maar in een lokaal zit om huiswerk te maken. De rector – die haar absentielijst van drie volle pagina’s heeft uitgeprint – is niet onder de indruk van dat argument. De leerplichtambtenaar die na verloop van tijd bij haar langskomt al iets meer. Want inderdaad, zoals Sanne Stricker zelf zegt, ze haalt alle vakken toch wel.

Het typeert Sanne, die nu als Managing Consultant de CRO afdeling leidt. Ze is nuchter, laat zich niet gek maken en volgt haar eigen weg. “Ik volg de kudde niet. Het is niet dat ik per definitie iets tegen de kudde heb, maar als het slimmer kan dan doe ik dat.”

Sanne Stricker - Managing Consultant CRO

“Ik wil niet werken van negen tot vijf en wachten tot aan het eind van de maand eindelijk mijn salaris eens wordt gestort. Ik wil iets bijdragen aan een geheel.”

‘Ik wilde naar de stad, ik wilde naar het leven’

Thuis wordt er hard gewerkt. Haar ouders hebben een rozenkwekerij en met haar twee zussen groeit ze op rondom de kassen. Er is veel natuur, maar nauwelijks buurkinderen. Zodra de middelbare school is afgerond, pakt ze haar biezen. Zeventien jaar oud en alleen op weg naar Amsterdam. “Ik wilde naar de stad, ik wilde naar het leven.”

Geïnspireerd door haar vader kiest ze voor de opleiding commerciële economie. Later studeert ze cum laude af aan de master Bedrijfskunde. “Ik heb bewondering voor hoe mijn vader altijd tegen werk aankijkt. Ik wil niet werken van negen tot vijf en wachten tot aan het eind van de maand eindelijk mijn salaris eens wordt gestort. Ik wil iets bijdragen aan een geheel.”

Het is een stage bij een groot warenhuis die haar hier nog meer van overtuigt. “Om tien voor vijf werden alle tassen ingepakt, om één minuut voor vijf werd de computer afgesloten en om vijf uur stipt liep iedereen het pand uit. En zodra de leidinggevende uit beeld was, begon het geroddel.” Dat wil ik echt nooit, bedacht zij zich stante pede.

Vandaag verzinnen, morgen realiseren

Het is wat haar in alles drijft. Iets doen wat je écht leuk vindt en nergens genoegen mee nemen. Dat klinkt misschien makkelijk, maar er achter komen wat dat is kan lastig zijn. Ze doet, naar eigen zeggen, wat iedere afgestudeerd bedrijfskundige doet: solliciteren bij de grote clubs van deze wereld. Ahold, Vodafone; dat soort partijen. Bij de telefonie-gigant komt ze ver, heel ver. Maar het is niet ver genoeg.

“Ik was er kapot van”, zegt ze terugkijkend op het feit dat ze bij Vodafone als tweede eindigde. Het ‘verliezen’ is misschien nog niet zo erg, maar het stak vooral dat ze het zelf in de hand had gehad. Toch is ze nu blij dat ze niet bij zulke grote bedrijven werkt. “Te politiek, te log”, aldus Sanne. “Ik wil ergens werken waar alles mogelijk is. Waar je vandaag iets verzint en het morgen realiseert.”

En dus is Roamler als start van een succesvolle carriere geen gekke keuze. Het is een klassieke start-up: er is een goed idee, er zijn bevlogen mensen en plaats delict is de zolderkamer waar het allemaal moet gebeuren. “Ik geloofde in het product, ben op de trein gesprongen en meegegroeid.” Zes jaar later zit het bedrijf in vijftien landen en is de zolderverdieping ingeruild voor een pand met zeventig man. Sanne is ondertussen succesvol doorgegroeid tot Managing Director Nederland. “Ik had niet veel ervaring, maar wel gezond verstand. Het is een kwestie van veel praten, leren van anderen en simpelweg doen.”

“Ik wil ergens werken waar alles mogelijk is.
Waar je vandaag iets verzint en het morgen realiseert.”
– Sanne Stricker, Managing Consultant CRO

Heimelijk verlangen

Na zes jaar is het tijd voor iets anders. Tijd voor een nieuwe stap. De online marketing trok haar altijd al en via een vriendin komt ze bij ClickValue terecht. Sanne: “Ik ging op gesprek en het voelde direct heel goed”. Dankzij haar jarenlange ervaring als leidinggevende en met een voorliefde voor data en analyse stuurt ze het volledige cro-team aan alsof ze er altijd al was. Bestaande processen ontleedt ze nauwkeurig, om ze vervolgens beter in te richten. Nieuwe processen die het werk slimmer en effectiever maken, zet ze enthousiast op. Dat helpt bij het verkrijgen van een effectiever en beter resultaat voor onze klanten, maar heeft ook een positieve invloed op ieders werkplezier. Win-win dus.

Natuurlijk heeft ze nog genoeg nieuwe dingen te leren in de online marketing, een wereld die nooit stilstaat. En hoe soepel alles ook loopt, soms frustreert het haar toch. “Het gaat me niet snel genoeg”, zegt de streber in haar. Die streber is er gelukkig niet altijd. Thuis kijkt ze graag slechte televisie, met de katten Popje en Sientje op de bank. De werelden die zo ver mogelijk van haar afstaan, zoals Barbie en Oh Oh Cherso, vindt ze heerlijk om naar te kijken. “Ik heb soms een heimelijk verlangen naar simpelheid.”

Als Managing Consultant van het Conversie-team runt ze nu haar eigen “toko”. Ver weg van de simpelheid. Een plek waar weer alles mogelijk is en waar ze vandaag iets verzint en het morgen realiseert. Met het realiseren van haar plannen zit het wel goed. Ze houdt van vroeg opstaan, hard werken en dingen voor elkaar krijgen. Dat typeert haar, zegt ze zelf. “Ik ben goed in mijn werk, absoluut. Maar stiekem ben ik nog beter in werken als werkwoord.”

Meer weten over ClickValue en wat de LevelUp Group voor jou kan betekenen?

Meer weten?

ClickValue is al meer dan tien jaar de online marketingafdeling van zijn klanten. Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of wilt u meer weten naar aanleiding van een van onze blogs?

Laat vrijblijvend je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je niet langer wachten? Ons bellen kan natuurlijk ook. Wij zijn bereikbaar op 020 - 675 16 21.