Google Analytics, het data-analyse programma van Google, en Custom Reports geven online marketeers en webshophouders waardevolle inzichten.

Inzicht in het aantal verkopen.
In de conversie.
In het bezoekersgedrag.
In de herkomst van klanten.
In de effectiviteit van advertentiecampagnes.
En in verbeteringen die je kunt doorvoeren voor nog meer online groei.

Google Analytics geeft dus een schat aan waardevolle informatie, informatie die kan helpen oude klanten terug te winnen en nieuwe klanten te bereiken. De mogelijkheden van het dataprogramma zijn enorm. Maar hoe haal je er alles uit wat erin zit? Hoe maak je bijvoorbeeld Custom Reports, in plaats van de standaard rapporten die Google levert? Hoe segmenteer je je bezoekers zodat je je volgende advertentiecampagne nog beter kunt inrichten?

ClickValue en onze SEA-experts helpen je graag op weg. Bekijk bijvoorbeeld onze video hieronder voor een korte introductie over de handigheidjes van het Weekrapport. Of vul onderaan de pagina wat gegevens in en download een aantal Custom Report-sjablonen. Wij hebben de instellingen al voor je klaargezet, het rapport past zich automatisch aan aan jouw data. Zo helpt ClickValue mee aan jouw online groei. Ideaal, toch?

De beste tips voor Custom Reports

Tijdens de Google Analytics User Conference, het grootste mede door ClickValue georganiseerde evenement over Google Analytics in Europa, presenteerde ik de mogelijkheden van Custom Reports aan een groep enthousiaste online marketeers en webshophouders.

De beste tips voor het maken van deze Custom Reports in Google Analytics?

In onderstaande video leg ik – Peter Maas, AdWords-specialist bij ClickValue– uit hoe je zo’n Weekrapport aanmaakt binnen Google Analytics. Alle kenmerken waar je een campagne op wilt kunnen beoordelen, alle vragen die je hebt over je website en haar bezoekers: een Custom Report heeft het antwoord.

Leer meer…

De samengevatte presentatie in de video hierboven geeft een aardig beeld van de mogelijkheden die Custom Reports binnen Google Analytics bieden. Deze video gaat in op het maken van het Weekrapport, een handige tool binnen Google Analytics. Maar hoe ziet zo’n Custom Report er nou daadwerkelijk uit? Welke mogelijkheden heb ik als webshophouder allemaal?

Wij laten het je graag zien en stellen daarom een aantal Custom Reports ter beschikking. De ideale manier om verder wegwijs te raken in Custom Reports. Vul onderaan deze pagina je e-mailadres in en wij geven een aantal links naar Custom Reports om te downloaden. Want het lijkt misschien makkelijk zo kijkend naar een presentatie, maar begin er maar eens aan. Wij hebben een aantal sjablonen klaargezet; het enige dat jij hoeft te doen is deze downloaden, inloggen met je Google Analytics profiel en al het voordeel eruit halen dat erin zit.

Kijk verder…

Meer weten over Custom Reports en Google Analytics? Binnenkort publiceren we een tweede video, waarin ik laat zien hoe je slim kunt segmenteren om nog betere Custom Reports te maken. Houd onze blog dus goed in de gaten. Kun je geen genoeg krijgen van AdWords en wil je meer weten? Bekijk wat wij op SEA-gebied te bieden hebben en neemt contact met ons op voor een vrijblijvende SEA-analyse. Wij vertellen je graag hoe we SEA voor jou op een effectieve manier kunnen inzetten en waar de online groeikansen liggen.

Ja, ik wil graag Custom Reports downloaden en gebruiken voor mijn eigen website!

Speciaal voor jou hebben wij iets leuks bedacht: vooraangemaakte Custom Reports. De instellingen hebben wij al helemaal voor je klaar gezet, waardoor een speciaal voor jouw website gemaakt rapport binnen een aantal clicks voorhanden is. Vul hieronder een aantal gegevens in en krijg direct toegang tot de verschillende rapporten. Is dat even handig.

Krijg toegang tot onze Custom Reports

Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld is constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.