Het maken van Custom Reports binnen Google Analytics geeft je inzicht in alle data waar je een advertentiecampagne op wilt kunnen beoordelen. Maar hoe maak je zo’n rapport dat veel meer biedt dan de standaard rapporten van Google? En wat zijn mijn mogelijkheden?

In het eerste deel van deze serie legde ik al uit hoe het weekrapport in elkaar steekt en hoe je zo’n rapport opzet. Deze tweede blog richt zich op het belang van het segmenteren van bezoekers en het analyseren van die specifieke data zodat je de volgende advertentiecampagne nog beter kunt inrichten. Segmenteer bijvoorbeeld op de bezoeker, het type bezoek, het gedrag van de bezoeker, het verschil in besturingssystemen of maak een aparte groep aan voor iedereen die via een betaald kanaal binnenkomt. De mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos.

ClickValue helpt je hier graag mee op weg. Bekijk onze video hieronder voor een korte introductie over het segmenteren van bezoekers binnen Google Analytics. Nog handiger, misschien, zijn de sjablonen die we gratis voor je hebben klaargezet (zie onderaan deze blogpost). De instellingen staan al helemaal goed, het enige dat jij hoeft te doen is inloggen met je Google Analytics account en het Custom Report dat jij gekozen hebt vult zich vervolgens automatisch met jouw data. Zo helpt ClickValue mee aan jouw online groei. Ideaal, toch?

De beste tips voor Custom Reports

Tijdens de Google Analytics User Conference, het grootste mede door ClickValue georganiseerde evenement over Google Analytics in Europa, presenteerde ik de mogelijkheden van Custom Reports aan een groep enthousiaste online marketeers en webshophouders.

In onderstaande video vertel ik – Peter Maas, AdWords-specialist bij ClickValue– wat voor segmentaties er allemaal mogelijk zijn om zo de beste Custom Reports te maken binnen Google Analytics. Alle kenmerken waar je een campagne op wilt kunnen beoordelen, alle vragen die je hebt over je website en haar bezoekers: een gesegmenteerd Custom Report heeft het antwoord.

Leer meer…

De samengevatte presentatie in de video hierboven geeft een beeld van de mogelijkheden die Custom Reports binnen Google Analytics bieden. Deze video gaat in op segmentatie. Maar hoe ziet zo’n Custom Report er nou daadwerkelijk uit? Welke mogelijkheden heb ik als online marketeer of webshophouder allemaal?

Zoals hierboven al aangestipt, wij laten het je graag zien en stellen daarom kosteloos een aantal Custom Reports ter beschikking. De ideale manier om verder wegwijs te raken in de Custom Reports van Google Analytics. Vul onderaan deze pagina je e-mailadres in en wij geven een aantal links naar Custom Reports om te downloaden. Want het lijkt misschien makkelijk zo kijkend naar een presentatie, maar begin er maar eens aan. Wij hebben een aantal sjablonen klaargezet; het enige dat jij hoeft te doen is deze downloaden, inloggen met je Google Analytics profiel en al het voordeel eruit halen dat erin zit.

Kijk verder…

Meer weten over Custom Reports en Google Analytics? Bekijk ook eens het eerste deel van dit tweeluik, waarin ik het zogenoemde Weekrapport behandel en de mogelijkheden die dit biedt. Wil je meer weten over SEA en de aanpak van ClickValue, bekijk dan onze dienstenpagina.

 

Ja, ik wil graag Custom Reports downloaden en gebruiken voor mijn eigen website!

Speciaal voor jou hebben wij iets leuks bedacht: vooraangemaakte Custom Reports. De instellingen hebben wij al helemaal voor je klaar gezet, waardoor een speciaal voor jouw website gemaakt rapport binnen een aantal clicks voorhanden is. Vul hieronder een aantal gegevens in en krijg direct toegang tot de verschillende rapporten. Is dat even handig.

Krijg toegang tot onze gratis Custom Reports

Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld is constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.