Selecteer een pagina

Lijstjes, de meeste mensen houden ervan. Het geeft structuur, een gevoel van volledigheid en controle. En het grootste voordeel van lijstjes? Je mag dingen afstrepen. Klaar, gedaan, check.

We merken het ook bij ons op kantoor. Het komt nog vaak voor dat klanten die een SEO advies willen een checklist verwachten. Als we de lijst nalopen, voldoen aan alle voorwaarden die op dat moment gelden om goed gevonden te worden via de zoekmachines, dan komt het allemaal goed. Dat is de gedachte. “Onze website is geheel SEO proof”, hoor je vaak. “Lang leve de SEO checklist”, denkt menigeen vervolgens.

Maar, weet je door het volgen van een SEO checklist daadwerkelijk waardoor je beter scoort? En waarop? Nee, dus gooi die SEO checklist maar over boord, en wel nu!


Waarom wil je geen SEO checklist?

• Wijzigingen, wijzigingen en nog eens wijzigingen

Een checklist impliceert vaak on-page wijzigingen van je complete website. “Voeg gestructureerde data toe aan uw website” of “Voeg alt-tags toe aan afbeeldingen” of “Verkort uw meta-descriptions”. Maar waarom? Het impliceert vaak technische wijzigingen van uw website met bijbehorende lange doorlooptijden en hoge ICT-kosten.

• Kip zonder kop

Een checklist volgen en alle wijzigingen doorvoeren; op de korte termijn lijkt dat wellicht een goede strategie. Maar als je alles doorvoert, hoe weet je dan het effect van alle individuele SEO veranderingen? Welke actie heeft geleid tot welke stijging of daling? Het is gissen naar wat precies tot betere resultaten heeft geleid, wat leidt tot verkeerde assumpties en hoge kosten.

• Ben je klaar? Loop je alweer achter

Je gaat enthousiast aan de slag, pakt de uitvoerige SEO checklist erbij en werkt van boven naar beneden alle suggesties af. Check. Vervolgens besluit Google om het algoritme aan te passen en moet je de volgende update al weer doorvoeren. Zonde van je tijd en geld.

Kort samengevat?

De effecten van organische posities en het verkeer op je website zijn moeilijk in te schatten wanneer je je louter focust op een SEO checklist, bovendien is de doorlooptijd van de verbeteringen langer, de kosten hoger en tegen de tijd dat je de wijzigingen hebt doorgevoerd is het vaak al achterhaald dankzij een gewijzigd algoritme van Google.


Wat wil je dan wel?

Vind het gat in de markt! Op welke zoektermen zijn de volumes hoog? Waar is de concurrentie laag? En welke zoekwoorden hebben bovendien een logisch verband met het product of de dienst die je aanbiedt?

Als SEO-specialist raad ik klanten aan te beginnen met enkele zoekwoord-pagina combinaties. Onderzoek de concurrentie, probeer te ontdekken welke onderdelen je WEL kunt beïnvloeden en werk aan betere posities voor deze pagina’s. Zodra je daar achter bent, weet je wat goed werkt voor welke zoekwoorden.

Het grote voordeel daarvan?

  1. Je weet waaraan je werkt en hoe je de effecten van je SEO activiteiten kunt beoordelen.
  2. Kostenbesparing omdat arbeidsintensieve ICT wijzigingen vaak niet nodig zijn.
  3. Je bent flexibeler en daardoor beter in staat tussentijds bij te sturen op updates of acties van concurrenten.


Wat ClickValue biedt

ClickValue helpt u die gaten in de markt te vinden, en begeleidt je naar de nummer 1 positie in Google. Hoe we dat doen? Door monitoring, bijsturing en het verkrijgen van de juiste links. Met meer dan tien jaar ervaring op SEO gebied heeft ClickValue vele successen behaald. We adviseren u graag over nieuwe kansen en de impact daarvan op uw omzet. We voeren dit graag als uw partner volledig uit of ondersteunen u in de uitvoering van de gekozen SEO-strategie.

Meer weten?

ClickValue is al meer dan tien jaar de online marketingafdeling van zijn klanten. Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of wilt u meer weten naar aanleiding van een van onze blogs?

Laat vrijblijvend uw gegevens bij ons achter en we nemen zo snel mogelijk contact met u op. Ons bellen kan natuurlijk ook. Wij zijn bereikbaar op 020 - 675 16 21.

Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld in constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.