Selecteer een pagina

Voorafgaand aan het WK viel Mediamarkt op met haar WK-aftrapweken waarin zij van 26 mei – 12 juni stuntten met TV aanbiedingen: 100% aankoopbedrag retour als Nederland de wereldtitel wint.

banner_mediamarkt

Vooraf aan het toernooi was Nederland natuurlijk helemaal geen kanshebber maar inmiddels maken ze goede kans om te winnen. Zouden ze dit bij Mediamarkt duimendraaiend aanzien?

Op zich is het helemaal niet nodig dat Mediamarkt zich zorgen maakt. Een dergelijke actie laat zich namelijk goed verzekeren. Een mogelijkheid hiervoor bieden buitenlandse wedkantoren.

Bij de Britse bookmaker Unibet kreeg je voorafgaand aan het toernooi 35x je inleg terug bij een weddenschap dat Nederland het WK wint. Wanneer Mediamarkt dus een TV verkocht van €1.050,- hoefden ze alleen maar €30 in te zetten op winst voor Nederland. Deze €30 krijgen ze 35x terug in het (on)fortuinlijke geval dat Nederland de cup wint. Feitelijk konden ze alle omzet van de actie verzekeren voor 1/35 van de opbrengst hetgeen neerkomt op een premie van 2,85%. Een prima marge om je risico af te dekken terwijl je een aansprekende actie hebt, die veel aandacht en omzet oplevert.

In Brazilië en Duitsland waren dergelijk acties minder goed mogelijk geweest. De kansen op winst voor deze landen lagen beduidend hoger waardoor de verzekeringspremie te hoog zou uitkomen voor veel producten. Het is ook begrijpelijk dat de actie van korte duur was. Door de goede prestaties van het Nederlands elftal is de quotering voor Nederland gedaald naar 10. Nu zou de verzekeringspremie voor de TV van €1.050 dus zijn gestegen naar €105,-

Ik heb natuurlijk geen idee of het werkelijk zo is gegaan. Maar ik ben benieuwd of de waarheid ooit duidelijk wordt en of meer ondernemingen mogelijkheden zien om gebruik te maken van de verzekeringsmogelijkheden die wedkantoren bieden voor mooie acties.

Meer weten?

ClickValue is al meer dan tien jaar de online marketingafdeling van zijn klanten. Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of wilt u meer weten naar aanleiding van een van onze blogs?

Laat vrijblijvend je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je niet langer wachten? Ons bellen kan natuurlijk ook. Wij zijn bereikbaar op 020 - 675 16 21.

Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld is constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.