Selecteer een pagina
Vorige
Feed-
marketing
Volgende
E-mail
marketing

Facebook Marketing

“Facebook zou zo maar eens de heilige graal van online marketing kunnen zijn.”

Waarom Facebook Marketing

Sociale media bieden een perfect advertentieplatform. Het sociale en persoonlijke aspect van deze platformen zorgt ervoor dat u uw diverse doelgroepen met de juiste toon en een specifiek op hen afgestemde advertentieboodschap kunt bereiken. Vooral Facebook, de absolute koploper in het sociale medialandschap, is voor u interessant.

Ruim negen miljoen Nederlanders maken gebruik van Facebook, van wie zeker 6,5 miljoen iedere dag. En dat is alleen nog maar Nederland. Ook binnen Europa biedt adverteren op Facebook – met zo’n 200 miljoen dagelijkse gebruikers – volop kansen. Die miljoenen gebruikers delen veel persoonlijke voorkeuren en informatie. Van leeftijd, woonplaats, geslacht en opleidingsniveau, tot muziekvoorkeur, lievelingsrestaurants en andere persoonlijke interesses.

Door die enorme berg aan data en informatie is het mogelijk zeer specifiek verschillende doelgroepen te segmenteren en deze verschillend te targetten. Zo krijgt iedere doelgroep een op maat gemaakte boodschap, in een specifiek voor deze doelgroep afgestemde toon en een exact daarbij passend aanbod. Dankzij social media marketing en de kansen die Facebook biedt, komt u op een eenvoudige manier doeltreffend in contact met uw doelgroep.

Kansen in uw situatie

Facebook en andere sociale media zijn niet meer weg te denken uit uw online marketing strategie. Het is niet alleen de perfecte manier om betaald met advertenties uw producten onder de aandacht te brengen, ook zonder advertenties biedt Facebook kansen. Facebook Marketing speelt absoluut een belangrijke rol binnen de branding van uw merk en het in contact komen met uw klanten. Door Facebook Ads op de juiste manier in te zetten en adverteren via sociale media te integreren in uw online marketingactiviteiten ziet u een stijging in het merknaamverkeer en is een conversiestijging van zeker 20 procent niet ongebruikelijk.

Bij ClickValue kunnen we op diverse manieren voor u van betekenis zijn. Zo kunnen we natuurlijk op basis van uw bekende doelgroep en klantbestand diverse Facebook Ads campagnes opzetten die zorgen voor een hogere conversie en een toenemende omzet. Maar er is meer mogelijk. Zo kunnen we ook een zogenoemde ‘look a like doelgroep’ abstraheren. Bij een ‘look a like audience’ zoeken we profielen die veel gelijkenissen vertonen met uw klanten, bezoekers van uw website of fans van uw Facebookpagina. Door onze blik ook op deze ‘look a likes’ te richten en ze met een specifieke Facebook campagne te targetten kunnen we uw klantenkring steeds verder uitbreiden.

Daarnaast is het door het plaatsen van een Facebook pixel – een stuk code die bezoekersgedrag bijhoudt – mogelijk bezoekers van uw website te retargetten via Facebook. Dit maakt het mogelijk geïnteresseerde bezoekers te laten terugkeren naar uw website, wat weer leidt tot nieuwe klanten en dus voor een stijging in het aantal verkopen en uw omzet. Ook voormalige klanten die al een tijd niets meer bij u hebben gekocht, kunnen succesvol via Facebook worden retarget.

Waarom ClickValue

ClickValue biedt een strategische visie op Facebook Advertizing. Niet simpelweg zoveel mogelijk ‘likes’ verzamelen voor uw Facebook bedrijvenpagina, maar een heldere doelgroep formuleren, de perfecte klantsegmenten maken en deze op een gediversifieerde manier targetten. Daar ligt het succes van Facebook Marketing in besloten. Als data experts met groot analytisch vermogen kunnen wij bij ClickValue als geen ander de waarde uit de verzamelde data halen.

Wij zetten de waarde van deze data ook niet enkel en alleen in voor het adverteren op Facebook. De informatie die besloten zit in de data die via Facebook profielen beschikbaar wordt, biedt mogelijkheden in veel meer marketingkanalen. Wij integreren bijvoorbeeld Facebook Marketing met e-mailmarketing en het adverteren via AdWords. Zo versnellen we door een integrale marketingaanpak uw online groei.

Wilt u een vrijblijvende analyse van uw website en nieuwe online groeikansen ontdekken? Laat uw e-mailadres achter en we nemen snel contact met u op!

Daniël Markus

“Met Programmatic Buying besteedt u uw displayeuro’s aan de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon.”

Erwin de Jong

“Adverteer ook eens op sociale media of ontdek uw kansen binnen online vergelijkers.”

Froukje Wessels

“Ik help graag bij de tijdelijke invulling van functies door ons netwerk van de beste online marketing professionals.”

Inge Bevers

“Durf internationaal te denken! Wij zijn voor onze klanten al actief in meer dan 10 landen.”

Mark de Winter

“Benut ook uw SEO kansen met een maximaal rendement.”

Peter Maas

“Met Google AdWords target u potentiële klanten op het juiste moment.”

Sander Tigelaar

“Neem data-gedreven beslissingen dankzij onze solide webanalytics implementatie.”

Timo Stegeman

“Conversie-optimalisatie is meer dan alleen het uitvoeren van A/B tests: leer van uw klanten en verhoog blijvend uw rendement.”