De weg van de minste weerstand? Dat is niet aan de 26-jarige Suzan Beers besteed. Zij werkt sinds augustus 2015 bij ons op kantoor in hartje Amsterdam. Een creatieve onderzoeker, zo omschrijft ze zichzelf. Waarom? En wat drijft haar? Tijd voor een kennismaking.

Er gaat niets boven Groningen. Ze zei het altijd tijdens haar studie Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen. Daar in het Hoge Noorden waar ze studeerde, zich inzette voor de studievereniging en studenten vertegenwoordigde in de Universiteitsraad. Continu bezig, altijd druk. Sindsdien is er weinig veranderd.

Het avontuur roept

Suzan BeersMaar Groningen is als een eerste liefde. Vaker wel dan niet roept het avontuur, een nieuwe ervaring. En Suzan wil de wereld zien. Al snel vertrekt ze naar New York. Ze volgt er vakken in media, kunst en Engels. Maar studeren alleen is niet genoeg, ze wil juist meer de praktijk in. Een marketingstage is het gevolg en de wereld van eco-design, media en reclame dringt zich aan haar op. “Ik werd volledig in het diepe gegooid”, zegt ze nu, zittend aan de Amsterdamse Amstel, “maar juist daardoor heb ik zo veel geleerd.”

New York is een stad met een levendige Nederlandse gemeenschap. Borrels, feestjes en evenementen: de mens zoekt altijd naar het bekende en vertrouwde. Suzan niet. “Ik kon in het begin moeilijk mijn draai vinden in New York. Continu kwam ik Nederlanders tegen. Gek werd ik ervan.”

Het is Suzan ten voeten uit. Niet kiezen voor de weg met de minste weerstand, maar willen onderzoeken en nieuwe dingen ontdekken. Nieuwe mensen, nieuwe manieren, nieuwe culturen. Niet alleen in New York. Tijdens haar master International Management aan de Universiteit van Amsterdam doet ze ook nog een marketing consultancy project in Vietnam.

Meer de diepte in

De eerste jaren van haar carrière werkt ze bij een e-mailmarketing start-up. Ze analyseert daar de mailings van tig klanten, maakt rapportages en deelt haar kennis over e-mailmarketing op blogs als Marketingfacts en DDMA. Sinds de zomer van 2015 werkt ze bij ClickValue. Natuurlijk met e-mailmarketing als specialisatie, maar ze is ook actief op het gebied van social media en SEA.

“Ik wilde graag meer de diepte in. En bij ClickValue kan dat.” Wat haar toegevoegde waarde is? Haar creativiteit, zegt ze direct. “Ik kom met heel veel creatieve ideeën die ik ook nog eens onderbouw met cijfers.”

Voor allerlei type klanten werken is haar op het lijf geschreven, want al die klanten lopen tegen andere problemen aan. En daar komt Suzan in beeld, iemand die energie krijgt van het onderzoeken van problemen. “Ik wil tot de kern van een probleem komen en vervolgens de perfecte oplossingen bedenken. Als ik dat dan kan rapporteren en presenteren aan de klant, dan ben ik gelukkig.”

Ze onderzoekt en ze doet

Creatieve oplossingen. Dat typeert Suzan Beers in twee woorden. En ze is een ‘aanpakker’. Ach, drie woorden dan. Want wil ze een bootje? Dan ligt er binnen een paar weken een bootje voor de deur. Zaalvoetbal voor afgestudeerden in Amsterdam? Bestond nog niet. Nu wel. En hoe. Ze zette haar eigen club op: Exstudiantes Amsterdam Zaalvoetbal. Komend seizoen rennen dames en heren van zestien teams de benen uit hun lijf.

Klinkt impulsief, zo’n boot en het oprichten van een zaalvoetbalclub. Ze schudt haar hoofd. Lachend: “Nee hoor, impulsief is niet het goede woord”. Ze wikt en ze weegt, ze onderzoekt en ze doet. En dat is gelukkig precies wat ze bij ClickValue ook doet.

Volg Suzan Beers op Twitter of bekijk hier haar LinkedIn-profiel

Meer weten?

ClickValue is al meer dan tien jaar de online marketingafdeling van zijn klanten. Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of wilt u meer weten naar aanleiding van een van onze blogs?

Laat vrijblijvend je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je niet langer wachten? Ons bellen kan natuurlijk ook. Wij zijn bereikbaar op 020 - 675 16 21.

Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld is constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.