Iedere dag werkt een team van specialisten keihard aan uw online groei. We hebben nauw contact met onze klanten, maar zitten toch vaak op afstand. Daarom stellen wij graag onze online experts aan u voor. Vandaag: consultant Marco Koghee. “Ik wil alles uit het leven halen dat erin zit.”

Smart casual, dat is de term die in gedachten springt als Marco Koghee (1988) dagelijks het kantoor van ClickValue binnenloopt. Ook nu weer. Hij gaat zitten, leunt wat achterover, gooit zijn ene been over de ander, lacht breed en begint te vertellen. Over waar hij is opgegroeid, waarom hij welke studie heeft gedaan en wat hij bij ClickValue zoekt en hoopt te vinden. Casual, zeker. Maar ondertussen spreekt er een focus, zelfbewustzijn en gedrevenheid uit zijn woorden die we zelden zien.

Van Curaçao naar Colombia

Marco KogheeDat komt goed van pas binnen de wereld van online marketing. Niet voor niets heeft hij het gevoel ‘zijn wereld’ gevonden te hebben. Eigenlijk weet de van oorsprong Amsterdammer dat al langer. Na zijn middelbare school toog hij richting de Hogeschool van Amsterdam voor een studie Commerciële Economie. Zijn specialisatie? Marketing, uiteraard. Hij woonde een half jaar op Curaçao, waar hij voor een start-up het gehele marketingplan schreef. Eenmaal terug van het Caraïbische eiland, zijn scriptie geschreven en diploma op zak was het tijd voor een nieuw uitdaging.

Die vond hij aan de Vrije Universiteit, waar hij een jaar later de master Marketing met succes afrondde. Ook voor deze studie vond hij een buitenlandse bestemming: Colombia. Hij nam deel aan een van de prestigieuze onderzoeksprojecten die de Vrije Universiteit en de Universiteit van Amsterdam samen aanbieden. Binnen het International Research Project mogen jaarlijks achttien hooggemotiveerde studenten onderzoek doen in het buitenland.

Uitstapje naar Sales

Na maandenlange voorbereidingen ging hij uiteindelijk in het Zuid-Amerikaanse land op zoek naar manieren om meer Colombiaanse studenten naar Nederland te krijgen. Een surreële wereld, noemt hij de plek waar hij terecht kwam. “We werden daar onthaald alsof we de nieuwe ambassadeurs waren”, zegt hij lachend. “We kregen belachelijk uitgebreide en zeer luxe lunches en werden rondgereden door een privé chauffeur.”

Maar buiten de weelde moest er gewoon gewerkt worden. En ook dat ging goed. Zijn universiteit besloot naar aanleiding van de eerste resultaten meer tijd en geld te investeren in de Colombiaanse markt en het aantal studenten dat nadien naar Nederland trok nam substantieel toe. Zijn eerste professionele succes was een feit.

Ondanks dit plezier in marketing en onderzoek, maakte hij een korte uitstap richting Sales. Al snel voelde hij dat zijn toekomst niet binnen deze branche lag en ging op zoek naar iets dat beter bij hem past. “Online marketing ligt zo dicht bij mezelf, merk ik nu. Ik vind het fijn om duurzame verbeteringen te kunnen aandragen, waardoor continue groei mogelijk is. Die datagedreven manier van werken gecombineerd met het toevoegen van waarde en creativiteit is wat ik inspirerend vind aan ClickValue en aan online marketing.”

Fanatisme als valkuil

Als hij een ding geleerd heeft van zijn periode binnen de verkoop is dat het altijd belangrijk is dicht bij jezelf te blijven. “Dat is de leidraad waar ik sindsdien naar probeer te leven. Dit pas echt bij me en daardoor leer ik veel en snel. Dat levert ontzettend veel voldoening op.”

Toch is het ook een valkuil, passend bij zijn gedreven karakter. Hij wil altijd in alles de beste zijn waardoor fanatisme zich soms van hem meester maakt. Of het nu voetbal is dat hij beoefent in een vriendenteam, krachttraining in de sportschool of werken bij ClickValue – tijdelijk zit er geen rem meer op. “Persoonlijke ontwikkeling staat altijd bovenaan. En de drang om alles uit het leven te halen. Een need for stimulus, noemen ze dat geloof ik”, zegt hij fronsend.

Die need for stimulus sprak hem ook aan bij ClickValue. “Ik wilde gewoon bij het beste en leukste online marketingbureau van Amsterdam werken. Een bureau waar ze streven naar groei en ambitieus zijn.” Dus pakte hij de Emerce top 100 erbij en zocht het lijstje met beste bureaus op. “Daar staat ClickValue natuurlijk tussen, dus de keuze was snel gemaakt.”

Geen sprint, maar marathon

Als consultant zit hij nu dagelijks op de adviesstoel, een rol die hem naar eigen zeggen goed past. Maar niet alleen naar klanten is hij analytisch sterk, ook reflecterend op zijn eigen persoon is hij zelfbewust. “Ik weet dat ik soms moet opletten en niet te hard moet willen gaan. Het leven is tenslotte geen sprint, maar een marathon.”

Meer weten?

ClickValue is al meer dan tien jaar de online marketingafdeling van zijn klanten. Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of wilt u meer weten naar aanleiding van een van onze blogs?

Meer weten?

ClickValue is al meer dan tien jaar de online marketingafdeling van zijn klanten. Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of wilt u meer weten naar aanleiding van een van onze blogs?

Laat vrijblijvend je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je niet langer wachten? Ons bellen kan natuurlijk ook. Wij zijn bereikbaar op 020 - 675 16 21.

Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld is constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.