Selecteer een pagina

Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld in constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.

Iedere dag werkt een team van specialisten keihard aan jouw online groei. We hebben nauw contact met onze klanten, maar zitten toch vaak op afstand. Daarom stellen wij graag onze online experts voor. Vandaag: online marketing consultant en CRO-specialist Leon Demeijer. “Het zal vast even duren, maar uiteindelijk word ik de beste in mijn vak.”

Als er iets in het gesprek met Leon Demeijer naar voren komt dan is het wel zijn doorzettingsvermogen. Tegenwoordig laat hij zich niet meer tegenhouden door tegenslag. Ook kiest hij niet meer het gebaande pad dat nu eenmaal al voor hem ligt. Hij weet het zelf ook, hij noemt het altijd in sollicitatiegesprekken. Er zijn veel mensen die dingen roepen als ze indruk willen maken op een potentieel nieuwe werkgever, maar bij Leon is het anders.

Dat komt wellicht omdat hij niet altijd de doorzetter van vandaag de dag was. “Vroeger ging ik de moeilijke dingen misschien wat sneller uit de weg”, zegt hij zelf. Hij heeft zijn portie ook wel gehad. Leon Demeijer, geboren in 1989 te Woerden, volgde het vmbo en stroomde door naar Grafische Vormgeving  aan het MBO. Gedurende die tijd is zijn vader ernstig ziek en komt veel van de zorg op zijn schouders terecht. Het is een loeizware tijd. Hij stopt met zijn opleiding, en met een VMBO-diploma op zak ligt het werkende leven plots voor hem.

“Ik wist dat ik dit kon en heb geen moment getwijfeld”
Consultant Leon Demeijer

“Mensen huren mij in vanwege mijn kennis. Dat is toch te gek?”

Hij begint een eigen bedrijf in webdesign en houdt zich bezig met al die overige taken waar een zelfstandig ondernemer zich ook mee moet bemoeien. Een goede tijd met veel lol, zegt hij zelf, omdat de uren flexibel zijn en er veel vrijheid is. Maar het heeft ook een keerzijde. “Ik was best wel jong en merkte dat ik op een gegeven moment kennis te kort kwam. Er was niemand van wie ik kon leren, want ik was altijd alleen.” Hij miste groei en ontwikkeling, maar dat was niet het enige. “Na een tijd werd ik wat eenzaam en dan haal je geen voldoening meer uit je werk.”

Doorstuderen. Hij wist het zeker, dat was de juiste vervolgstap. De verwachtingen van mensen in zijn omgeving waren niet zo hoog. “Je maakt nooit iets af, zeiden ze. Maar ik wist gewoon dat ik dit kon en heb geen moment getwijfeld.” Hij vertrekt naar Rotterdam voor de HBO-studie Commerciële economie, maar met een andere instelling dan hiervoor. “Het was nu volledig mijn eigen keuze en ik betaalde het zelf. Ik wist ook, dit is mijn laatste kans.”

Een laatste kans, maar op wat? Een laatste kans op meer dan een terugval op het VMBO. Een laatste kans op eruit halen wat er in hem zit. Als online marketing consultant en conversie-specialist bij ClickValue is hij nu trots op de weg die hij heeft afgelegd en nieuwsgierig naar de weg die nog voor hem ligt. Nieuwsgierig, maar ook ongeduldig en duidelijk nog lang niet tevreden. “Ik geniet van successen en vind ook dat je deze moet vieren, maar niet te lang hoor. Zolang je de dingen viert, boek je geen vooruitgang.”

Rijden en poetsen

Dingen vieren is geen probleem voor Leon, die van zichzelf sociaal en altijd bezig is. Voelen dat je leeft, noemt hij het zelf. Dat doet hij met vrienden, maar zeker ook alleen. Bij mooi weer zien alle collega’s hem wegrijden op een zwarte Kawasaki Z800, waar hij net zoveel op rijdt als dat hij ‘m poetst.

“Mijn motor is echt iets voor mezelf en geeft me de alleen-tijd die ik soms nodig heb.” Hij vergelijkt het met scubaduiken, een van zijn andere hobby’s. “Een zijn met dat wat je aan het doen bent. Geen verwachtingen, geen vragen, maar verstand op nul en gaan.”

Zonder doel geen vooruitgang

Gaan. Beweging. Vooruitgang. Hij heeft het continu voor ogen. Van zelf kasten en bureaus in elkaar zetten omdat hij dat wil leren, tot groeien op werkgebied. “Door dingen zelf te doen en vragen te stellen, kom je steeds een stap verder. Dat ik nu expertise heb en deze verder ontwikkel, geeft een enorme kick. Mensen huren mij in vanwege mijn kennis. Dat is toch te gek?”, hij zegt het alsof hij het bijna nog niet kan geloven.

Hij werkt nu als CRO-expert vooral voor klanten als Adidas Global en Prominent, geen kleine spelers in de markt. Daarnaast doet hij een UX-design cursus. “Je moet altijd een doel hebben, al kom je er met kleine stapjes. Zonder doel ga je niet vooruit.” Over het lange termijn doel hoeft hij niet lang na te denken: “Ik wil de beste worden in mijn vak. En dat zal vast nog wel even duren, maar het gaat echt gebeuren. Geloof mij maar.”

Meer weten over ClickValue en wat de LevelUp Group voor jou kan betekenen?

Meer weten?

ClickValue is al meer dan tien jaar de online marketingafdeling van zijn klanten. Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of wilt u meer weten naar aanleiding van een van onze blogs?

Laat vrijblijvend je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je niet langer wachten? Ons bellen kan natuurlijk ook. Wij zijn bereikbaar op 020 - 675 16 21.