Iedere dag werkt een team van specialisten keihard aan jouw online groei. We hebben nauw contact met onze klanten, maar zitten toch vaak op afstand. Daarom stellen wij graag onze online experts voor. Vandaag: online marketing consultant Jorrit Stein.

Jorrit SteinGoogle de naam Jorrit Stein en veel verschijnt er niet. Twee afbeeldingen slechts, waarvan er een gemaakt is door onze eigen huisfotograaf. Het aantal pagina ’s valt ook wat tegen. Zijn LinkedIn-profiel, uiteraard. Een eigen website, als online ondernemer ontkom je er niet aan. De website van ClickValue, waar hij natuurlijk als een van onze consultants een plaats verdient. Geen Twitter. Geen Facebook.

Hij behoorde tot de top van het Nederlandse roeiers speelveld, bij wie dagelijks twee keer trainen eerder regel dan uitzondering was.

“Ik doe niet aan sociale media en ik zet eigenlijk nooit iets over mezelf online”, zegt Jorrit. Hij heeft ook zijn twijfels bij blogs als deze. Eigenlijk houdt hij er niet van. Een verhaal over hem, met persoonlijke details die het wereldwijde web op worden geslingerd. Simpelweg niet zijn stijl, vat hij zelf samen.

Fascinatie voor ‘selfbranding’

Juist daarom is het des te opmerkelijk dat hij samen met zijn broer een sociaal platform opzette: Browse, een op locatie gebaseerd communicatie platform. Meer dan apps als Tinder of Happn die je in staat stellen nieuwe mensen te leren kennen of communicatie apps als Whatsapp, is Browse een app die je in staat stelt in contact te komen met je directe omgeving.

Het lukte de broers Stein de applicatie uit te rollen op het Amsterdamse Uilenstede, een van de grootste campussen en studentenwijken van Europa. “Stel je voor, allemaal studenten in de collegezaal die direct met elkaar overleggen en aantekeningen delen. Of in de tram zien wie er allemaal om je heen zit en een gesprek aanknopen.” Een handige groepschat op locatie, noemt hij het.

Geen eigen Facebook-profiel hebben, maar wel een sociaal medium opzetten. Hoe werkt dat? Het is een fascinatie voor de “selfbranding” van de mens, aldus Jorrit. “Ik wil zelf altijd graag de controle houden, daarom plaats ik niets online. Ik vind het alleen wel interessant om te zien wat mensen allemaal met elkaar delen en van zichzelf aan de wereld tonen.”

Succesvol sportman

Terug naar de foto’s van Jorrit die Google wel voor ons vindt. Wat kunnen we daar dan aan afleiden? Zijn foto op LinkedIn is er een van een succesvol sportman, met een medaille om zijn nek. Het toont Jorrit als fervent roeier, een sport waar hij zeven jaar iedere dag volop mee bezig was. Hij behoorde tot de top van het Nederlandse roeiers speelveld, bij wie dagelijks twee keer trainen eerder regel dan uitzondering was.

Geen Facebook-berichten met daarin een noodkreet
zoals de rest van zijn generatie doet,
maar een heuse
AdWords-campagne en een perfecte landingspagina.
Dat is typisch Jorrit.

Om zijn topsport te kunnen combineren met studeren, stapte hij na anderhalf jaar Bedrijfskunde aan de Vrije Universiteit over naar de opleiding sportmarketing aan de Hogeschool van Amsterdam. Een leerroute van Commerciële Economie speciaal ingericht voor topsporters die ook fulltime willen studeren.

Was hij al online marketingmanager tijdens het WK Roeien van 2011, ook tijdens zijn opleiding Sportmarketing sloeg hij de online richting in. Hij begon als stagiair bij een online marketing bureau, en was daar zo goed op zijn plek dat hij al snel als consultant bleef hangen. Daarna koos hij voor verdieping door een masteropleiding Marketing aan de Universiteit van Amsterdam te volgen. Voor Jorrit – iemand die overal kansen ziet en een rijke ondernemersgeest heeft – was een eigen bedrijf een logische vervolgstap.

‘A hybrid creative spiritual dancer’

Zo werd Custom Links geboren (een URL management platform voor branded short links) en niet veel later het eerder genoemde Browse. Zijn ondernemerschap toont zich echter niet alleen in het opzetten van bedrijven. Online noemt hij zichzelf wat gekscherend ‘A hybrid creative spiritual dancer’. Dat hybride creatieve zien we terug in zijn zoektocht naar een woning in Amsterdam. Geen Facebook-berichten met daarin een noodkreet zoals de rest van zijn generatie doet, maar een heuse AdWords-campagne en een perfecte landingspagina.

De beloftes zijn groot. Goede zorg voor de woonruimte, altijd op tijd de betaling binnen, bij wederzijdse tevredenheid een lange huurtermijn, geen enkele overlast, en ook de buren zullen geen hinder ondervinden. En als kers op de taart: honderd euro voor de gouden tip. Een ondernemer, een sportman, een harde werker, en een hybride creatieve danser: ik zou het – net als ClickValue, die gelijk overtuigd was van zijn kunnen – wel weten.

Meer weten over ClickValue, onze consultants of onze online diensten? Kom eens koffie drinken!

Wij weten hoe we jouw conversie omhoog krijgen, hoe we de omzet dankzij onze geïntegreerde marketingaanpak kunnen laten stijgen en hoe we jouw business online kunnen laten groeien. Bel ons vooral, we praten graag met je verder.

Meer weten?

ClickValue is al meer dan tien jaar de online marketingafdeling van zijn klanten. Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of wilt u meer weten naar aanleiding van een van onze blogs?

Laat vrijblijvend je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je niet langer wachten? Ons bellen kan natuurlijk ook. Wij zijn bereikbaar op 020 - 675 16 21.

Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld is constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.