Selecteer een pagina

Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld in constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.

Iedere dag werkt een team van specialisten keihard aan jouw online groei. We hebben nauw contact met onze klanten, maar zitten toch vaak op afstand. Daarom stellen wij graag onze online experts voor. Vandaag: online marketing consultant David ter Telgte.

Het silhouet van een naakte vrouw verschijnt op zijn scherm. Een grijs vlak van houtskool, het lichaam met simpele vloeiende lijnen uitgegumd. Ze zet één been naar voren, alsof ze zo het papier kan aflopen. Het naaktmodel bij een cursus schilderen is ook voor David ter Telgte een verrassing, en dat is juist wat hij daar zoekt. De 32-jarige Utrechter is online marketingconsultant bij ClickValue, een functie die gepaard gaat met veel computerwerk, eindeloze cijferreeksen en grondige analyses. “Vroeger tekende ik veel, maar op een gegeven moment ben ik daar mee gestopt. Nu ik zoveel achter de pc zit, leek het me goed weer een avond per week mijn hersenen op een andere manier in te zetten.”

Extraverte analyticus

De stap naar ClickValue is een logische, gezien zijn vorige baan op de online marketingafdeling van koffieconcept Vascobelo en Schiphol. Die fascinatie voor (online) marketing had hij overigens altijd al. Ook als student aan de Hogere Hotelschool in Leeuwarden hield hij zich vooral bezig met marketing en finance. “Ik vind het heel leuk om mensen blij te maken en ik houd van gastronomie, maar een leven lang werken in de hotellerie zag ik niet zitten.” Het horecaleven is hard. “Het is in bijna alle gevallen waar: het is keihard werken, onderling is er veel lol en chef-koks zijn eikels.”

David ter TelgteDe bedrijfskundige hotelopleiding gaat uit van het zogenoemde ‘problem based learning’, wat simpelweg betekent dat je continu met cases aan het werk bent. Zo leer je jezelf wel kennen. David omschrijft zichzelf dan ook als een verbinder, als de olie tussen de radars. Een analyserend type. “Een extraverte analyticus”, aldus David. Geknipt voor de online marketing dus.

Het begon ooit met een andere droom. Al van kinds af aan wil David piloot worden. Na zijn studie, traineeship bij ABN Amro en een wilde gok als accountmanager bij Brunel meldt hij zich bij de pilotenopleiding. Zweefvliegen: check. Simulator vliegen: check. En dan stort de hele pilotenmarkt plotsklap in elkaar. Luchtvaartmaatschappijen nemen geen mensen meer aan, vliegers zitten met schulden thuis op de bank. “Piloten adviseerden me te stoppen met de opleiding en mijn zinnen op iets anders te zetten. Dat advies heb ik gevolgd.”

Wat je als piloot mist

Een oude en nieuwe droom gecombineerd, dat bleek Schiphol te zijn. Luchtvaart en marketing, het kwam toevallig op zijn pad en bleek een schot in de roos. Hij komt binnen als online marketing assistent, maar groeit al snel door. Ooit werkte en woonde hij een jaar in Antwerpen, en ook na bijna vier jaar Schiphol lonkt het buitenland weer. Hij stapt op het vliegtuig naar Brisbane en gaat op de Australische luchthaven als Digital Communications Officer aan de slag. In vijf maanden zet hij een volledig nieuw CRM-systeem op waar synergie tussen alle verschillende afdelingen centraal staat. “Brisbane is de beste stad om te wonen”, volgens David althans. Het leven in deze stad speelt zich volledig buiten af. “Alles wordt gevierd – biertjes mee, barbecueën in het park, en surfen op zee. Het ultieme leven.”

Spijt dat hij gestopt is met de pilotenopleiding heeft hij niet. “Ik vind het goed zo. Als piloot heb je vrij weinig intellectuele uitdaging, dat is in dit vak wel anders.” Na zijn tijd bij Schiphol gaat hij bij een koffieketen aan de slag waarvoor hij een nieuwe website bouwt en de online marketing beheert. In plaats van bureaus aan te sturen, zoals bij Schiphol, werkt hij nu zelf aan de achterkant. AdWords, copywriting, en SEO – het is allemaal zijn verantwoordelijkheid. Dan valt het kwartje. Zelf bij een bureau werken en een specialisme opbouwen, dat is wat hij wil.

Man van de voorzet

Aan de Beeckestijn Business School volgt hij een opleiding in Digital Marketing. Hier komt hij in contact met de consultants van Netprofiler, net als ClickValue onderdeel van de LevelUp Group. Die opdracht gaat uitstekend en met zijn kennis en kunde maakt hij daar indruk. “Als jullie het zo goed vinden, waar is mijn contract dan?”, vraagt David. Het typeert hem, die assertiviteit en dat zelfvertrouwen. “Ik kan het proberen toch”, zegt hij daar nu lachend over. Het lukt. Netprofiler wijst hem door naar ClickValue en opnieuw valt hij direct op.

David richt zich nu vooral op CRO en SEA, twee specialismes die goed bij hem passen. “Doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent”, dat is belangrijk volgens David. Dat vindt ClickValue ook. Informeel en professioneel, zo ziet David het Amsterdamse bureau. Nuchter, dat trouwens ook. Als middenvelder in zijn voetbalteam voelt hij zich ook in het ClickValue-team op zijn plaats. “Ik ben meer een man van de voorzet, dan van het harde scoren. Ik wil alles overzien, betrokken zijn en dan samen een beslissing nemen.”

Hij veegt over het scherm. Het vrouwensilhouet verdwijnt, een toren van sepia-inkt komt in beeld. “De Amsterdamse Muiderkerk”, zegt David met lichte trots in zijn stem.

Meer weten over ClickValue en wat onze consultants voor jou kunnen betekenen?

Meer weten?

ClickValue is al meer dan tien jaar de online marketingafdeling van zijn klanten. Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of wilt u meer weten naar aanleiding van een van onze blogs?

Laat vrijblijvend uw gegevens bij ons achter en we nemen zo snel mogelijk contact met u op. Ons bellen kan natuurlijk ook. Wij zijn bereikbaar op 020 - 675 16 21.