Selecteer een pagina

Het is een bekend probleem: adverteren via Google AdWords wordt steeds duurder. De concurrentie is soms zo moordend dat bedrijven de online veldslag niet overleven. Klanten stellen ons niet voor niets telkens weer dezelfde vraag: kunnen we rendabel blijven adverteren in AdWords? Ja, dat kan!

Zo ziet het plaatje er de afgelopen jaren ongeveer uit. In januari 2014 betaalde je 0,25 cent om op positie 1.2 te staan. Een jaar later betaal je 0,35 cent voor positie 2.1. Om op dezelfde positie te staan als een jaar geleden moet soms wel een vijf keer zo hoge Cost Per Click worden betaald. Een enorme investering dus.

e-mailmarketing_v_cpc

Wat nu? Uiteraard kan de oplossing binnen AdWords worden gezocht, maar denk eens over de marketingkanalen heen. Het kost namelijk veel meer tijd, geld en moeite om een nieuwe klant te werven dan om een bestaande klant te behouden. Vergeet deze groep dus niet en laat deze kans op extra omzet niet liggen!

Gemiste kans

Hoe? Met e-mailmarketing! E-mailmarketing is een krachtig kanaal om klanten te behouden en herhalingsaankopen (cross-selling en upselling) te stimuleren. Ook recent onderzoek van MarketingCharts en Ascend2 laat opnieuw zien dat marketeers over de hele wereld e-mail als de meest effectieve marketingtactiek beschouwen. Het heeft een hoge return on investment en is relatief eenvoudig. Toch zijn er nog veel bedrijven die deze kans laten liggen. U ook?

Email-Marketing-Charts-screencap

Hoe ziet dat er in de praktijk uit? Stel, een klant geeft 40 euro uit in uw webshop, maar het werven van deze klant via AdWords heeft 50 euro gekost. Dit kan dan dus op het eerste gezicht ‘niet uit’. Echter, het kost wellicht maar 5 euro om deze klant via e-mailmarketing aan te zetten tot een herhaalaankoop. Doet deze klant 2 herhaalaankopen, dan is de omzet 120 euro en de investering 60 euro.

Groter marktaandeel én meer omzet

E-mailmarketing verhoogt de customer lifetime value, zodat de AdWordskosten de investering waard zijn. Het is dus juist de combinatie van AdWords en e-mailmarketing die goed werkt. Door het maximale uit je bestaande klanten te halen, houd je meer ruimte in je mediabudget over om nieuwe klanten te werven.

Zo is het mogelijk je marktaandeel te vergroten, de omzet te verhogen én blijft adverteren in AdWords rendabel. Ook meer omzet en duurzame groei? ClickValue helpt u er graag mee!

Meer weten?

ClickValue is al meer dan tien jaar de online marketingafdeling van zijn klanten. Iedere dag zetten we ons vol in om de online groei van onze klanten te versnellen door het marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of wilt u meer weten naar aanleiding van een van onze blogs?

Laat vrijblijvend je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Wil je niet langer wachten? Ons bellen kan natuurlijk ook. Wij zijn bereikbaar op 020 - 675 16 21.

Binnen ClickValue zetten wij ons iedere dag in om de online groei van onze klanten te versnellen. De online marketing wereld is constant in beweging en wij dus ook. Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet, maar we testen altijd zelf of het ook écht werkt voor onze klanten.