Selecteer een pagina

“ClickValue is een slimme en betrouwbare partner op wie we altijd kunnen bouwen.
En samen verdienen we ook nog eens geld. Ik heb verder niets te wensen!”

Philippe Vorst | Directeur New York Pizza

Uitdaging

Altijd een goede en lekkere pizza maken was jaren geleden genoeg om in de markt voorop te lopen. Geen probleem voor New York Pizza, dat bekend staat om haar verse en smaakvolle pizza’s. Maar door de komst van websites die thuisbezorgen en de mogelijkheid binnen een handomdraai een bestelapp te fabriceren, werd de afhaal- en bezorgmarkt steeds competitiever. Hoe blijven we toch de concurrentie voor? Het inrichten van een online architectuur die zowel solide is als continu geoptimaliseerd kan worden, is een uitdaging voor elk online opererend bedrijf. Noodzakelijk ook. De online marketingarchitectuur van New York Pizza mag geen verandering in de weg staan, maar moet iedere nieuwe ontwikkeling kunnen omarmen als dat nodig is voor online groei. Dat is nog niet zo gemakkelijk.

Aanpak

Het voorblijven van de concurrentie is niet te realiseren door de inzet van simpelweg één online marketingactiviteit. Bij het effectief inrichten van het marketingproces ligt de sleutel van duurzaam succes in een integrale aanpak, waarbij de verschillende marketingactiviteiten elkaar versterken. SEA is voor New York Pizza een belangrijk onderdeel van deze integrale aanpak. ClickValue heeft alle SEA-activiteiten overgenomen en focust sindsdien niet alleen op ruw volume, maar vooral op de waarde van klanten. Door het optimaliseren van biedingen op locatie en tijdstip zetten we het marketingbudget zo effectief mogelijk in. Maar zonder solide en prettige online omgeving, blijft de conversie achter ondanks de investeringen in SEA. De bouw en ontwikkeling van een app en het ontwerp van een nieuwe website en achterliggend technisch platform is ook bij ClickValue in goede handen.

Resultaat

Succesvol, zo kun je de samenwerking tussen New York Pizza en ClickValue zeker noemen. Door een combinatie van marketingkanalen en tactieken slagen we er in de omzet jaar op jaar met 100 procent te laten toenemen. Vergeleken met 2009, het jaar waarin de samenwerking tussen New York Pizza en ClickValue startte, is de gerealiseerde omzet uit Adwords met 300 procent gegroeid. Dat is goed nieuws, natuurlijk, maar het dalende kosten-omzetpercentage van ruim 30 procent maakt het nog mooier. Dat in samenwerking met ClickValue de online architectuur sterk verbeterd is, zien we onder andere aan het openen van de eerste vestiging in Keulen. Dankzij de bouw van een solide technische basis voor zowel website als app, was bij de uitbreiding naar Duitsland slechts een aanpassing in het design nodig. Zo zorgt een goede basis ervoor dat we de concurrentie voorblijven en realiseren we snelle groei dankzij een integrale aanpak.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Sander Tigelaar

“Neem data-gedreven beslissingen dankzij onze solide webanalytics implementatie.”