Selecteer een pagina

“Elke dag opnieuw het beste resultaat voor Lamp en Licht.
Met de betrokkenheid van ClickValue als onze online marketingafdeling heb ik die zekerheid.”

Erik Jansen | Managing Director Lamp en Licht

Uitdaging

Lamp en Licht was in 2008 in Nederland één van de marktleiders in de online verkoop van verlichtingsartikelen. Een online marketingteam met alle disciplines in huis ontbrak echter om verdere omzetgroei, winstmaximalisatie en internationalisering te bewerkstelligen. Want Nederlands marktleider zijn is mooi, een top-3 Europese speler worden is momenteel de grote ambitie van Lamp en Licht. Zo gemakkelijk is dat niet in een internationale markt met veel competitie. Als winnaar uit de strijd komen? Dat vergt een betrokken partner die volop ervaring heeft in het effectief inrichten van een online marketingproces én een partner die weet hoe internationale marketing werkt.

Aanpak

Al jaren werkt ClickValue samen met Lamp en Licht in een geïntegreerd online marketingteam om online groei te realiseren. Door de focus op groei en marktpenetratie is Lamp en Licht nu Nederlands onbetwiste marktleider in verlichtingsartikelen. Door sterk business case gedreven te werken hebben we de toegevoegde waarde van extra online marketingactiviteiten kunnen kwantificeren en kon Lamp en Licht in de bestaande markten groeien en in nieuwe landen een vliegende start maken. Nu de omzet sterk is gegroeid en de internationale uitbreiding een succes is, is ruimte ontstaan om – met een data gedreven aanpak – de winst te optimaliseren.

Resultaat

Het resultaat mag er zijn. Hogere winsten bieden ruimte om nieuwe omzetverhogende initiatieven te ontplooien, zoals het uitbreiden naar nieuwe markten binnen Europa en het opstarten van activiteiten met een relatief lange terugverdientijd. Voor Lamp & Licht zijn we inmiddels in tien landen actief op het complete online marketing spectrum. We zijn trots dat we de succesvolle internationale uitbreiding mogen ondersteunen en al jaren succesvol en intensief met elkaar samenwerken. Door het succes kan Lamp en Licht zijn eigen team uitbreiden en intern de online marketingafdeling laten groeien. Wij begeleiden nieuwe medewerkers zodat de jarenlange kennis die wij samen met de klant hebben opgedaan niet verloren gaat.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Timo Stegeman

“Conversie-optimalisatie is meer dan alleen het uitvoeren van A/B tests: leer van uw klanten en verhoog blijvend uw rendement.”