Selecteer een pagina

Uitdaging

Harman is altijd een voorloper in de markt geweest. Het Amerikaanse bedrijf was de eerste ter wereld met een stereo-versterker en is hoofdleverancier voor audio-apparatuur van BMW, Mercedes-Benz en Harley-Davidson. Een grote speler dus. Oorspronkelijk verkocht Harman hun merken JBL, AKG en Harman Kardon alleen via retailers, maar ze besloten ook direct via de eigen website te gaan verkopen. Natuurlijk zonder dat de omzet via de eigen webshop ten koste gaat van de omzet van retailers. De uitbreiding van zowel merkbekendheid als verkoop op het Europese vasteland was eerst in handen van een traditioneel mediabureau dat alle kanalen – tv, radio en online – aanbood. Wat bleek: Europa veroveren en omzet halen uit het directe verkoopkanaal vergt toch echt een online specialist.

Aanpak

Europa veroveren en omzet halen uit het directe verkoopkanaal is niet de minste uitdaging. Als specialist hebben wij daarom bijna alle online activiteiten overgenomen en direct sterk uitgebreid. Zowel het vergroten van de merkbekendheid als het aanzwengelen van directe verkoop doen we door het gehele marketingproces zo effectief mogelijk in te richten. Niet slechts één activiteit, maar een integrale aanpak van onder andere SEA, remarketing, marktplaatsen en vergelijkers. Online is de concurrentie dermate groot dat het van belang is de onderscheidende elementen van Harmans propositie goed onder de aandacht te brengen. Door te focussen op usp’s zoals long-life support en een onderscheidend aanbod spreken we nu een breder publiek aan.

Resultaat

De samenwerking tussen Harman en ClickValue is al een succes, maar belooft nog veel meer voor de toekomst. In 10 landen en voor drie merken van Harman zorgen we door een integrale aanpak voor online groei. Sinds onze overname van de SEA-campagnes zijn deze vele malen rendabeler en genereren ze meer omzet dan voorheen. Ook het kostenpercentage van de Adwords-omzet is sinds het begin van onze samenwerking met 300 procent gedaald. Natuurlijk is dat niet ten koste gegaan van de omzet, die is in vergelijking met vorig jaar meer dan 130 procent gestegen. Nu de kosten beheersbaar en marketinginvesteringen rendabel zijn, richten we ons op nieuwe kansen: het verhogen van de conversie en het verhogen van de naamsbekendheid door brandingcampagnes. Zo trekken we meer verkeer, stijgt de omzet en door scherp op de kosten te letten groeit de online winst.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Peter Maas

“Durf internationaal te denken! Wij zijn voor onze klanten al actief in meer dan 10 landen.”