Selecteer een pagina
Vorige
Digital
Analytics
Volgende
Facebook
marketing

Feedmarketing

“Echt scoren met feedmarketing en een hogere omzet? Zorg voor de beste product feed.”

Jorrit Stein

Waarom Feedmarketing

U kunt niet meer zonder. Feedmarketing – het online adverteren op basis van product feeds – is niet meer weg te denken van het online marketing kleurenpallet. Online shoppen wordt steeds populairder, dus u moet ervoor zorgen dat uw producten in de digitale etalage liggen. En het liefst niet alleen in uw eigen etalage. Feedmarketing helpt daarbij, want via een product feed biedt u uw producten aan op alle bekende platformen. Denk bijvoorbeeld aan Google Shopping, Beslist.nl of Marktplaats. Zo vergroot u uw zichtbaarheid in de online winkelstraat enorm.

Feedmarketing is dus in feite de basiskleur die helpt bij het creëren van andere effectieve en intense kleuren. Zo is de product feed van essentieel belang voor succesvolle shoppingcampagnes, slimme affiliate marketing, omzetverhogend adverteren via marktplaatsen of vergelijkingssites, dynamische remarketing en longtail adverteren. Kortom: zonder het te merken is een aanzienlijk deel van uw marketingactiviteiten afhankelijk van de product feed. U kunt echt niet meer zonder feedmarketing.

Kansen in uw situatie

Met feedmarketing vergroot u het bereik van uw webshop en verspreidt u uw producten over meer digitale vitrines. Daardoor werft u nieuwe klanten die zich doorgaans al in de aankoopfunnel begeven. Klanten die al bereid zijn tot aankoop ontdekken zo uw product. Dat ziet u terug in uw conversie én omzet.

De meeste webshops erkennen de waarde van feedmarketing al en maken gebruik van een product feed. Wilt u echter echt scoren met feedmarketing? De sleutel tot groot succes ligt in de kwaliteit van de product feed. Alleen met een optimaal ingerichte feed kunt u het meeste uit een platform halen. En daar gaat het vaak mis. De meeste product feeds die wij tegenkomen zijn van matige kwaliteit en het belang van optimalisatie wordt geregeld onderschat. Gevolg: uw producten worden niet gevonden, klanten vinden uw webshop niet en u loopt omzet mis.

Die omzet kan aardig oplopen als de product feed goed geoptimaliseerd is. Zo levert Google Shopping al snel een derde van de uit AdWords gehaalde omzet en kan affiliate marketing tot wel twintig procent extra bijdragen aan de totale omzet. Door goede feedmarketing is er dus zeker winst te behalen, maar dat weten uw concurrenten ook. Met een groeiende online shopping markt en de toenemende concurrentie, kunt u niet achterblijven. Een optimale product feed is tegenwoordig essentieel.

Waarom ClickValue

ClickValue heeft al jaren ervaring met feedmarketing en kan uw omzet uit product feeds met 20 tot 25 procent verhogen. Hoe we dat doen? Door onze kritische blik, onze expertise en volledige betrokkenheid.

In welke fase u zich ook bevindt, wij helpen u bij het verhogen van uw conversie en het vergroten van uw omzet. Zoekt u de beste kanalen voor uw product feeds? Wij adviseren u graag. Wilt u een slimme aanpak en uw groeikansen in kaart brengen? Dan ontwerpen we een voor u op maat gesneden strategische aanpak. Of wordt feedmarketing u allemaal iets te technisch? Wij overleggen zonder probleem direct met de bouwpartij en nemen dit voor u uit handen.

Zo heeft u nergens omkijken naar en toch het beste resultaat. Bij ClickValue zetten we ons daar iedere dag voor in. Uw online groei staat bij ons centraal.

Wilt u een vrijblijvende analyse van uw website en nieuwe online groeikansen ontdekken? Laat uw e-mailadres achter en we nemen snel contact met u op!

Daniël Markus

“Met Programmatic Buying besteedt u uw displayeuro’s aan de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon.”

Erwin de Jong

“Adverteer ook eens op sociale media of ontdek uw kansen binnen online vergelijkers.”

Froukje Wessels

“Ik help graag bij de tijdelijke invulling van functies door ons netwerk van de beste online marketing professionals.”

Inge Bevers

“Durf internationaal te denken! Wij zijn voor onze klanten al actief in meer dan 10 landen.”

Mark de Winter

“Benut ook uw SEO kansen met een maximaal rendement.”

Peter Maas

“Met Google AdWords target u potentiële klanten op het juiste moment.”

Sander Tigelaar

“Neem data-gedreven beslissingen dankzij onze solide webanalytics implementatie.”

Timo Stegeman

“Conversie-optimalisatie is meer dan alleen het uitvoeren van A/B tests: leer van uw klanten en verhoog blijvend uw rendement.”